مانور مشترک مقابله با سوانح پرتویی در نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 04 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از ایسنا، همچنین در نشستی با حضور رئیس و معاون امداد و نجات، مدیرعامل و معاون امداد هلال احمر بوشهر، رئیس و معاونین نیروگاه اتمی‌بوشهر، مقرر شد مانور مشترکی برگزار شود.

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این نشست ضمن تاکید بر تاب آوری و خودامدادی افراد متاثر از حوادث گفت: یک مانور جامع و استاندارد باید برگزار شود که همه نکات از کوچکترین تا بزرگترین در آن رعایت شود.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مانور‌ها بصورت جدی و تقریبا واقعی باشد و کاملا افراد درگیر، حادثه را لمس کنند و افرادی که مانور را می‌بینند متوجه می‌شوند که نباید بی هوا دست به فعالیتی غیر معقول در این نوع حوادث بزنند و این مانور گذشته از توان افزایی و بروز رسانی، باعث آموزش همگانی افراد غیر درگیر نیز می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: بهترین امداد رسانی در ترکیه انجام و در یک ساعت ۱۰۴ چادر برپا شد که همه انگشت به دهان بودند و این توان امدادی فقط از هلال احمر بر می‌آید.

ایزدپناه مدیرعامل هلال احمر بوشهر نیز درباره برگزاری این مانور گفت: اردوگاهی طراحی شده که ۲۵۰ خانوار و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را براحتی در خود اسکان می‌دهد و این اردوگاه چند منظوره می‌باشد.

وی ادامه داد: با یک نشست و هم اندیشی با کارگروه مرتبط زمین این اردوگاه تعیین و با سرعت آن را تجهیز و آماده خواهیم نمود. امیدواریم که اتفاق ناگواری رخ ندهد؛ اما توان این را داریم که به بهترین شکل ممکن امداد در شرایط بحران را به انجام برسانیم.

بنازاده رئیس نیروگاه اتمی‌بوشهر هم با تاکید بر برگزاری هرچه سریعتر مانور گفت: آمادگی کامل برای تعامل و همکاری در اجرای مانور را داریم. سناریوی آن را تنظیم و هر دستگاه گوشه‌ای از کار را با استاندارد‌های جهانی می‌گیرد و اگر دستگاهی توان بیشتری جهت امداد دارد درخواست دهد تا اضافه شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی افزود: با همکاری هلال احمر یک مانور درون سازمانی مشترک برگزار خواهیم کرد و از «کارگروهی دستگاهی» استقبال می‌کنیم چرا که این تعامل باعث جلب اعتماد عمومی نیز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار