امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد بر ضرورت خودکفایی کشور و استان یزد در راستای تولید نهاده‌ها و خوراک دام تاکید کرد و گفت: ما نباید در ارتباط با خوراک دام که به صورت مستقیم بر سفره مردم تاثیر دارد وابسته به دیگران و خارجی‌ها باشیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 11 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه پس از شهادت امام حسین(ع) دشمنان اسلام تمام تلاش خود را به کار بستند که اسلام نابود شود و اگر امام سجاد(ع) و ایستادگی آنها نبود، امروز هیچ اثری از اسلام باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در زمان آن حضرت رخ داده بود این بود که مردم از خدا دور شده بودند و به مادیات و زندگی روزمره خود گرایش شدیدی پیدا کردند، به همین دلیل امام سجاد(ع) از طریق دعا و مناجات مردم را بیدار کرده و توجه به خدا را در میان مردم افزایش دادند و از سوی دیگر هم مردم را به وسیله گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) و همچنین گریه در هنگام مناجات با خدا مردم را نسبت به جنایت‌های یزید و بنی‌امیه آگاه و بیدار کردند.

امام جمعه یزد بیان کرد: الان هم دشمن تلاش می‌کند که خد و خدادوستی را از قلب ما بزداید و اقداماتی از جمله قرآن سوزی و اهانت به امام حسین(ع) و عزای آن حضرت همه و همه در همین راستا انجام می‌شود.

ناصری ضرب‌المثل‌هایی از جمله «عیسی به دین خود موسی به دین خود»، «هر کسی را در قبر خودش می‌خوابانند» را از جمله ضرب‌المثل‌هایی دانست که برای از بین بردن امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌شود گفت: هر یک از ما نسبت به دیگری وظیفه داریم و باید برای دور کردن همدیگر از جهنم و گناه حساسیت لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما باید به هدف اصلی زندگی که رسیدن به خدا، کمال و درجات عالیه قرب الهی است بازگردیم و در این مسیر دست دیگران را هم بگیریم و همه زندگی خدایی داشته باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و زمان پیش ثبت‌نام‌ها گفت: به همه افرادی که قصد حضور در این عرصه را دارند می‌خواهیم که فقط و فقط و فقط برای رضای خدا پا به این عرصه بگذارند و مردم هم برای رضای خدا و با تحقیق اقدام به حضور در انتخابات و رای دادن به افراد کنند.

امام جمعه یزد به روز صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: بسیاری از صنایع کوچک هستند از جمله پوشاک که می‌توان با ایجاد اشتغال بسیار و با هزینه بسیار کم مشکلات اقتصادی را رفع کنیم.

ناصری بر ضرورت خودکفایی کشور و استان یزد در راستای تولید نهاده‌ها و خوراک دام تاکید کرد و گفت: ما نباید در ارتباط با خوراک دام که به صورت مستقیم بر سفره مردم تاثیر دارد وابسته به دیگران و خارجی‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار