رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان از مصدومیت سطحی دامدار قوچانی در مقابله با پلنگ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 12 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قوچان در پی گزارش وقوع یک مواجهه بوجود آمده بین یک دامدار و پلنگ در منطقه حفاظت شده قره چغه گفت: روز پنجشنبه گذشته حوالی غروب آفتاب دو دامدار جهت چرای دام به منطقه حفاظت شده قره چغه وارد می شوند، که پس از رویارویی دامدار با پلنگ مقابله ای بین دامدار و پلنگ بوجود می آید، که منجر به مصدومیت سطحی یکی از دامداران می شود و در نهایت پلنگ منطقه را ترک می کند.

اصلاحی بیان کرد: این منطقه جزو مناطق پر تراکم گونه های مهم حیات وحش از جمله پلنگ می باشد و لازم است دامداران و جوامع محلی روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده در زمان حضور در این مناطق به نکات احتیاطی و ایمنی لازم در مواجه با این گونه ارزشمند، توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه روستایی که زیستگاه های این گونه ها را محدود نموده، مواجه انسان با آن ها افزایش یافته است.

اصلاحی اظهار کرد: حال عمومی دامدار مساعد می باشد و از ناحیه دست دچار مجروحیت و دارای خراشیدگی شده است و پس از پذیرش توسط اورژانس در همان لحظات اولیه مرخص می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان تاکید کرد: درصورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را برای آن باز گذاشته و به هیچ وجه در زمانی که پلنگ نزدیک لاشه و یا همراه توله های خود است، نزدیک آن نشوید و از هر گونه کنجکاوی جداً خودداری نمایید و به مامورین یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه و یا سامانه 1540 اطلاع دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار