مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی:
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: خشکسالی شدید و بی‌سابقه طی ۵۰ سال اخیر آبدهی هزار و ۴۳۰ منبع تامین آب استان را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 14 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، حسین امامی با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱۰۰ میلی متر بوده که در مقایسه با سال قبل ۴۳ و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۸۴ میلی متر کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: خشکسالی و کاهش منابع آبی منجر به افت فشار و قطعی کوتاه مدت آب در برخی شهرها و روستاها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هم اینک این شرکت به ۱۰۰ شهر استان به جز مشهد و ۲ هزار و ۴۰۰ روستا آب رسانی می کند و با وجود مشکلات شدید مالی و کاهش نزولات آسمانی ۱۰۰درصد شهرها و ۹۳درصد روستاها در استان تحت پوشش شبکه‌ آب بهداشتی قرار دارند.

امامی با اشاره به تامین آب پایدار در روستاها در جریان طرح جهاد آبرسانی افزود: این طرح از سال گذشته با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و در مرحله نخست این طرح، به ۱۲۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار تا سال ۱۴۰۴ آب رسانی پایدارمی شود.

وی در خصوص اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب در شهرهای استان اظهار کرد: در این بخش محدودیتهای اعتباری وجود دارد لذا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هم اینک تکمیل طرحهای جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای نیشابور، تربت حیدریه، خواف و تایباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجراست.

امامی افزود: تولید و واگذاری پساب فاضلاب به بخش صنعت منجر به اجرای طرح های توسعه ای می شود لذا این مهم در دستور کار است.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی شبکه آب استان نیز با توجه به زیرساختهای موجود در سال جاری آغاز می شود و اجرای این طرح نقش مهمی در پایداری شبکه آب ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در هفته دولت امسال ۶۰ طرح آب و فاضلاب با ۱۷۸ میلیارد ریال اعتبار در استان کلنگ زنی و بهره‌برداری می‌شود.
سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرهای و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار