دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف یک‌ هزار ۵۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست امسال ضمن انهدام ۱۰ باند کلان ۹۲۰ نفر مجرم مواد مخدر دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 21 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از تسنیم، عقیل خرم‌آبادی در گفتگویی در بوشهر، آموزش کارکنان و نیرو‌های کارگری فعال در سطح استان نسبت به پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: در این راستا آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان در نیمه دوم در دستور کار قرار دارد.

وی راه‌اندازی نخستین کانون یاری‌گران زندگی در روستای دویره بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا پایان امسال ۳۰ درصد روستا‌های استان بوشهر به کانون‌های یاری‌گران زندگی مجهز می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر برگزاری جلسات هم‌اندیشی تیم‌های اجتماع محور و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های استان بوشهر را از جمله برنامه‌های این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: در اجرا مقابله‌ای با ورود مواد مخدر از مسیر دریا اقدامات مهمی اجرا شده است.

خرم‌آبادی افزایش هوشیاری دستگاه‌های مقابله‌ای استان بوشهر را یکی از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود تفاوت فاحش میان تجهیزات و امکانات سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به دستگاه‌های مقابله‌ای، انتقال بیشتر محموله‌های قاچاق مواد مخدر ناکام ثبت شده است.

وی اضافه کرد: کاهش کشفیات مواد مخدر در نیمه دوم سال گذشته تاکنون در حوزه دریایی بیانگر اقدامات موثر دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه مقابله با ورود مواد مخدر از مسیر دریا و سواحل است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ناامنی ایجاد شده و اشراف بالای اطلاعاتی و عملیاتی دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه دریا، ترانزیت مواد مخدر به محور‌های خشکی تغییر مسیر یافته است.

خرم‌آبادی به کشف مواد مخدر در ۴ ماه نخست امسال پرداخت و تصریح کرد: در ۴ ماه نخست امسال با انهدام ۱۰ باند کلان یک‌هزار ۵۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که به ترتیب بیشترین کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره کل اطلاعات ثبت شده است.

وی از دستگیری ۹۲۰ نفر مجرم مواد مخدر در استان در ۴ ماه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۵۵ قاچاقچی، خرده‌فروش و توزیع کننده و ۶۶۵ معتاد دستگیر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: در ۴ ماه نخست امسال کشف مواد مخدر شیشه ۱۰۰ کیلوگرم ثبت شده که افزایش ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار