مدیرکل بنیاد مستضعفان گلستان از واگذاری زمینی در میدان بسیج گرگان به اورژانس خبرداد و گفت: این زمین به شرط ساخت تقدیم شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 21 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از مهر، فخرالدین علوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن در جهت تأمین مسکن محرومان منعقد کردیم که در این راستا ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان تقدیم بنیاد مسکن شد تا مشکل مسکن روستاییان حل شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان از واگذاری ۱۰ هکتار در روستای ارازگل، ۴۵ هکتار در روستای وحدت اسلامی شهرستان آق قلا و ۵۰ هکتار در روستای خواجه نفس در حال واگذاری است.

وی در توضیح نهضت ملی مسکن، گفت: در شهرستان‌های کلاله، گنبدکاووس، فاضل آباد، بندرترکمن، آزادشهر و آق قلا ۳۰ هکتار از اراضی به صورت رایگان در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی از واگذاری زمین در حوالی میدان بسیج گرگان به سازمان پزشکی قانونی و اورژانس مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه محل فعلی اورژانس گرگان مناسب نیست زمینی در میدان بسیج به شرط ساخت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ادامه داد: همچنین به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان یک مرکز درمانی و ۲ بیمارستان که از زمین‌های بنیاد مستضعفان بود در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی از تشکیل قرارگاه واگذاری املاک علوی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت املاک غصب شده در زمان پهلوی را به مردم باز گردانیدیم.

علوی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره اسناد را به مردم واگذار کردیم که مساحت آن ۴ هزار هکتار به ارزش ۹۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، اکثر این املاک واگذاری مسکونی است و بخشی زمین کشاورزی و تجاری است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان در توضیح چگونگی واگذاری زمین دخانیات، گفت: زمین شرکت دخانیات استان متعلق به بنیاد مستضعفان است که این دستگاه حتی با شکایت دستگاه هم راه به جایی نبرد.

وی از آمادگی واگذاری این زمین به شهرداری گرگان برای تغییر کاربری به فضای سبز خبر داد و افزود: هدفمان کمک به توسعه فضای سبز شهر گرگان است.

علوی در خاتمه به توزیع ۷۷ بسته معیشتی در بین دهک‌های کم درآمد در دولت جدید اشاره کرد و گفت: امسال حسب درخواست دستگاه‌های حمایتی، عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط بنیاد مستضعفان واریز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار