مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن هوا برای عصر امروز در مشهد هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 26 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، مهدی اله‌پور با اعلام این خبر افزود: نظر به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا برای عصر امروز در شهرستان مشهد براثر گرد و غبار، به مردم توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی را در پیش گیرند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: این در حالی است که مردم شهرستان‌های درگز، قوچان، چناران، کلات و سرخس از صبح امروز با پدیده گرد و غبار مواجه هستند و از ساعت ۱۷ امروز، شنبه نیز مردم مشهد شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی هوای مشهد با عدد ۶۴ در شرایط سالم است، اما از ساعت ۱۷ تا ۲۱ امروز شاهد افزایش میزان گرد و غبار خواهیم بود.

 

اله‌پور گفت: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار