مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:
با اشاره به اینکه استان یزد کمترین میزان خاموشی برق در کشور را دارد گفت: میزان خاموشی برق در استان یزد به نسبت هر مشترک 75 دقیقه است در حالی که میانگین کشوری 600 دقیقه ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 29 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی جم امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و اعلام پروژه‌ها در هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: طول شبکه توزیع برق فشار ضعیف و متوسط توزیع برق استان یزد ۲۱ هزار و ۱۶۰ کیلومتر در سطح استان است که حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فشار متوسط و مابقی فشار ضعیف است.

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد وضعیت روشنایی در سطح استان با ۳۰۰ هزار چراغ و مصرف برق ۳۱ کیلووات دانست و افزود: تعویض ۲۰۰ هزار دستگاه چراغ گازی به ال ای دی در کل استان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان یکی از اقداماتی است که در دستور کار شرکت توزیع برق استان یزد قرار دارد.

جم تعداد کل روستاهای استان یزد را یک هزار و ۴۳ روستا دانست و افزود: ۹۹۲ روستا از نعمت برق برخوردارند و سایر روستاهایی که انتقال برق به آنها انجام نشده عمدتا یا فاقد خانوار ساکن هستند یا به دلیل فاصله زیاد از شبکه، هیچ صرفه اقتصادی برای انتقال برق به آنجا وجود ندارد.

استان یزد کمترین میزان خاموشی برق در کشور را دارد

برق رسانی به 27 روستا با 17 میلیارد تومان اعتبار

وی یکی از اقدامات صورت گرفته در هفته دولت سیزدهم را برق‌رسانی به ۲۷ روستای بدون برق دانست که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در دولت سیزدهم ۴۴۱ پروژه توسط شرکت توزیع برق یزد و با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که نقش بسیار مهمی در توسعه شبکه برق استان داشته است.

جم با بیان اینکه تعداد کل پست‌های توزیع برق استان یزد 42 مورد است گفت: پیک بار مصرفی استان در صنایع بزرگ در چهار مرداد ماه دو هزار ۵۲ مگاوات و پیک بار توزیع استان در پنجم مرداد یک هزار و ۷۳ مگاوات بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهمی که در راستای مدیریت مصرف برق انجام شده فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی است گفت: در این حوزه اقدامات متعددی از جمله تهیه محتواهای متعدد از قبیل موشن گرافی، اینفوگرافی، پوستر، نشان آگهی، زیرنویس و تیزر و انتشار در رسانه‌ها انجام شده است.

استان یزد کمترین میزان خاموشی برق در کشور را دارد

اجرای فعالیت‌های متعدد در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد افزود: 800 متر تبلیغات محیطی (بنر برق رایگان) با استفاده از همکاری شهرداری و سایر نهادها در استان، برگزاری  دوره دوم جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزی فردای روشن با موضوع مدیریت مصرف، برگزاری هفته مدیریت مصرف با برنامه های متنوع، انتشار محتوادر شبکه های اجتماعی با استفاده از ظرفیت رابطین روابط عمومی (با پوشش 800 هزار عضو) و فرهنگ سازی از طریق انتشار خبر، یادداشت و پوستر در مطبوعات استان هم از دیگر اقداماتی است که در حوزه فرهنگ‌سازی انجام شده است.

جم برگزاری جلسات مشترک با مقامات، نمایندگان مجلس و ائمه جماعات به منظور انتقال وضعیت کمبود برق در تابستان پیش رو، اطلاع‌رسانی طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف به صنایع و کشاورزان، استفاده از ظرفیت صدا و سیما جهت برنامه‌های خبری و همچنین برنامه نسیم صبح(برقیار) جهت اطلاع‌رسانی، نشست با فرماندهان بسیج، مشاورین بانوان ادارت، روابط‌عمومی‌های استان و برگزاری جشنواره‌های مدیریت مصرف رویدادهای دوچرخه سواری؛ کوهنوردی و جشنواره برقیاران کوچک در پارک‌های استان را از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع برق در زمینه فرهنگسازی دانست.

استان یزد کمترین میزان خاموشی برق در کشور را دارد

ارائه پاداش به مشترکین کم مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد به مشوق‌های مشترکان خوش مصرف اشاره کرد و افزود: سال گذشته در بخش مدیریت مصرف برق، طرح‌های پاداش صرفه‌جویی به صورت محدود اجرایی و با مشارکت و استقبال گسترده مردم رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌گونه‌ای که قبوض برق 8 میلیون مشترک رایگان شد و یا در سامانه بستانکار شدند، و رقمی بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی را به خود اختصاص دادند.

جم افزود: دستاورد اجرای این طرح چهار و نیم درصد نسبت مصرف سال 1400 کاهش مصرف برق در بخش خانگی کشور در تابستان بود که البته میزان تقاضا و نیاز جدید هم که حدود پنج درصد می‌باشد به این رقم اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: چنانکه پاسخگویی به آن در توسعه ظرفیت نیروگاهی دنبال شود، نیازمند سرمایه‌گذاری معادل 50 هزار میلیارد تومان بود.

استان یزد کمترین میزان خاموشی برق در کشور را دارد

یزد رتبه نخست کمترین میزان خاموشی برق در کشور

وی با بیان اینکه توزیع برق استان یزد در شاخص‌های بسیار مهمی رتبه نخست کشور را دارد گفت: میزان خاموشی برق در استان یزد به نسبت هر مشترک 75 دقیقه است در حالی که میانگین کشوری 600 دقیقه ثبت شده و یزد در این شاخص رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته وسیع‌تر دیده شده است و مشترکان بیشتری را در بر می‌گیرد، به عبارت دیگر 31 میلیون مشترک خانگی اعم از مشترکان داخل الگوی مصرف و حتی مشترکان پرمصرف می‌توانند در آن مشارکت داشته و از این ظرفیت و امکان بهره ببرند.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین رقم این پاداش‌ها به شکل پلکانی تا 20 برابر تعرفه خرید برق یعنی 2000 تومان برای صرفه‌جویی هر کیلووات ساعت مصرف پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: به عبارت دیگر میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و کسانی که در زیر الگو میزان مصرف خود را کاهش دهند تا ۲ هزار تومان یعنی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق مشمول پاداش می‌شوند.

جم ادامه داد: اما هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات ساعت برق نیز کمتر می‌شود،  این پاداش‌ها در قبض برق مشترکان درج می‌شود و آن‌ها برای دوره‌های بعدی بستانکار خواهند شد.

استان یزد کمترین میزان خاموشی برق در کشور را دارد

مصرف 70 مگاواتی برق در ادارات استان یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه مصرف برق ادارات استان یزد 70 مگاوات است گفت: بر این بخش هم مشوق‌هایی در جهت کاهش مصرف در نظر گرفته شده است که در طول تابستان اجرایی شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه هئت وزیران، 30 درصد از مصرف برق ادارات در وقت ادرای نسبت به سال 1400 و 60 درصد در خارج از وقت اداری باید کاهش یابد و مصرف برق ادارت بصورت روزانه پایش و کنترل می‌شود و به اداراتی که مصرف خود را رعایت نکنند اخطار و در صورت عدم اقدام، برق آنها قطع می‌شود که در طول تابستان این اقدام انجام گرفت.

جم اجرای مواردی از جمله استفاده از دیزل ژنراتور، خارج کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت پیش از پایان ساعت اداری، استفاده از روشنایی روز، تنظیم کولرهای گازی روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از لامپ‌های فوق کم مصرف، خاموش‌کردن تجهیزات هنگام عدم استفاده از آن‌ها و استفاده از سنسورهای هوشمند برای روشنایی راهروها و نقاط کم رفت و آمد از جمله موارد بسیار مهمی است که در ادارات برای کاهش مصرف پیشنهاد شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار