معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام نتایج مرحله نخست داوری آثار بخش نقالی و نمایش‌های فردی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت: بر این اساس، شهرکرد مهر ماه امسال میزبان ۱۱ نمایش راه‌یافته به این بخش است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 08 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شهرام فرجی، گفت: با برگزاری نشست هیات داوران بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آوا‌های جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در تهران و اعلام نتایج مرحله نخست داوری آثار، نمایش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، تهران، سیستان و بلوچستان، البرز، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برای حضور در این جشنواره معرفی شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، افزود: از داستان‌ها و روایت‌های (بیژن و منیژه) با نقالی مهرداد کاوسی، (فرود جریره) با نقالی یاسر پوردشتی، (فریدون، قصه پسرانش) با نقالی کیمیا یعقوبی گودرزی و (فاتح خیبر) با نقالی آرمین عیسی‌آبادی به عنوان چهار اثر راه‌یافته از تهران به مرحله پایانی جشنواره نام برد.

فرجی با اشاره به اینکه زینب افسری و محمد دین‌دشت از هنرمندان و نقالان سیستان و بلوچستان نیز با آثار (بیژن و منیژه) و (حمل جیند کلمتی) در بخش انفرادی جشنواره هنرنمایی خواهند داشت، یادآور شد: آثار (رزم رستم و پولادوند) با نقالی پویا بازرگان و (گردآفرید و گذر سیاوش) با نقالی مهرسا جلیلوند نیز ۲ اثر از کرمانشاه است که در این بخش از جشنواره به میزبانی شهرکرد به اجرا در می‌آید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نمایش (کردویه خواهر بهرام چوبین) با نقالی پریسا سیمین مهر از البرز، (اژدهاکشی سام) با نقالی رضا بیابانی جعفرآبادی از خراسان رضوی و (غریب‌نامه) با نقالی سما سیمرغی از آذربایجان شرقی از دیگر آثار راه‌یافته به جشنواره بیست و یکم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوری دیگر آثار بخش نمایش‌های فردی جشنواره نیز در حال انجام است و نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود، افزود: تلاش می‌شود با همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی استان از فرصت برگزاری این جشنواره هنری در شهرکرد برای معرفی هر چه بهتر آیین‌ها و سنت‌های مختلف ایرانی به عموم مردم و ایجاد فضای گفتمان فرهنگی اقوام استفاده شود.

فرجی در پایان خاطرنشان کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، مهر امسال برگزار می‌شود و چهارمحال و بختیاری میزبان بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آوا‌ها این دوره از جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار