امام جمعه بوشهر حفظ تاریخی شفاهی و مکتوب دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: بر روی انتقال آرمان‌ها، ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان توجه ویژه شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 20 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با فرماندهان نیرو‌های مسلح استان بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس در ابعاد مختلف دفاع حماسی در تاریخ ایران، منطقه و جهان دارای جایگاه بسیار مهمی است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محاسبه و تخمین درجه قدرت ایران سران جهان استکبار به این نتیجه رسیدند که باید در نخستین گام انقلاب اسلامی دچار مشکل، مهار، تهدید، تخریب و براندازی کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، یکی از بزرگترین برنامه‌های جهان استکبار برای مهار و براندازی نظام اسلامی را حمله نظامی کلاسیک، فشار داخلی امنیتی و ترور دانست و بیان کرد: در این راستا جنگ ۸ ساله با پشتیبانی کشور‌های مختلف بر ایران اسلامی تحمیل شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حماسه دفاع مقدس را عنایت خداوند متعال و اهل بیت علیه‌السلام، ایمان مردم و حضور قاطع نیرو‌های مسلح در تمامی عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی، پدافند و امنیت داخلی دانست و تصریح کرد: نیرو‌های نظامی، انتظامی، نهاد‌های امنیتی، شکل‌گیری سپاه، بسیج و پشتیبانی همه جانبه مردم و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در این جنگ تحمیلی حماسه بی‌نظیر خلق و معادلات و محاسبات جهانی را دچار تحول کرد و در برابر قدرت ایران اسلامی سر تسلیم فرود آورد.

امام جمعه بوشهر، توانمندی فوق‌العاده نظام جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد گوناگون برشمرد و اضافه کرد: با بررسی حوزه نظامی و دفاعی ایران اسلامی، هیچ کشوری نمی‌تواند به خودش اجازه دهد به این کشور تعرض نظامی کند.

صفایی بوشهری، قابلیت‌های نظام اسلامی در عرصه مدیریت، آموزش، طراحی، برنامه، آماد، پشتیبانی و لجستیک را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در عرصه تولید تجهیزات نظامی، قدرت بالای عملیات میدانی، طرح‌های ترکیبی دفاعی ایران اسلامی به مرحله‌ای رسیده که ضمن اینکه در تولید خودکفا است در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار به مرجعیت دست پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در پرتو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، هدایت‌های مقام معظم رهبری، حضور پر توان نیرو‌های مسلح، به‌عنوان یک قدرت فوق‌العاده قوی در منطقه و جهان محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، ادامه داد: الحمدلله این سرآغازی است و اکنون که مشاهده می‌شود بسیاری از کشور‌ها دست از مخاصمه آشکار برداشته‌اند، متقاضی ارتباط با ایران هستند، پول‌های بلوکه شده را آزاد می‌کنند، اکنون در سازمان ملل متحده رئیس جمهور ایران بسیاری از سران کشور‌ها متقاضی دیدار و خواهان ارتباط هستند در پرتو همان حماسه‌ای است که رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس ایجاد کردند و دولت برپایه همان حماسه‌آفرینی‌ها در عرصه سیاست بین‌المللی حماسه می‌آفریند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حفظ، نشر آموزه‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک مدرسه آموزشی برای جامعه و نسل نوین را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در عرصه دفاع مقدس باید نگاه تجلیلی و تحلیلی داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس تصریح کرد: بوشهر از دیرباز استان مقاومت و دفاع بوده است و تاریخ مقاومت استان بوشهر به ۶ قرن می‌رسد از ۹۲۰ قمری حمله پرتغالی‌ها تاکنون که ۱۴۴۵ قمری است تاریخ دفاع استان بوشهر ۶۰۰ سال قدمت دارد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به تعداد روز‌های جنگ ۸ ساله، استان بوشهر توسط دشمن بمباران شده است تصریح کرد: استان بوشهر تاریخ بسیار پرشکوه دارد و هر مقدار که رو به جلو می‌رویم قدرت دفاعی مردم این استان قویتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی بوشهر نخستین پاسخ به دشمن در جنگ تحمیلی داد خاطرنشان کرد: نیروی دریایی بوشهر، نیروی دریایی رژیم بعث عراق را کاملاً منهدم کرد، سپاه و بسیج گذشته از اینکه درون استان حفاظت و حراست می‌کردند به جبهه‌های نبرد اعزام شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، پدافند هوایی، نیروی انتظامی و مردم را باشکوه از دفاع دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف از اوج آمادگی دفاعی قرار دارد که خدمات نیرو‌های مسلح درخور تحسین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حفظ تاریخی شفاهی و مکتوب دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: بر روی انتقال آرمان‌ها و ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان توجه ویژه شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار