باحضور مدیران رسانه های خراسان رضوی نشست هم اندیشی اولین رویداد بین المللی رسانه ای خورشید برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 21 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین زاده در نشست هم اندیشی اولین رویداد بین المللی رسانه ای خورشید با ارج نهادن جایگاه زن در اسلام گفت: اولین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» به یاد شهیده راه روشنگری، «شیرین ابوعاقله» که به دست رژیم اشغال‌گر قدس به شهادت رسیده است برگزار می‌شود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه زن در اسلام افزود: یکی از ضعف هایی که شاهد آن بودیم این است که نتوانستیم نوع نگاهی که اسلام به زن داشته را در جامعه جاری کنیم و نیز عدم استفاده مناسب از ابزارهای فرهنگی و هنری و رسانه ای در معرفی نقش و جایگاه زنان است .
این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه رسانه های بیگانه، از این غفلت ما استفاده کردند و این نگاه والای اسلام به جایگاه زن را نگاه، متحجر و بسته و خلاف واقع جلوه دادند این در شرایطی است که در تعالیم حضرت رسول اکرم (ص) و امیرمومنان علی ابن ابی طالب (ع) این گونه نبوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان داشت : در همین عالم واقع و در همین جمهوری اسلامی، زنان این سرزمین پا به پای مردان گام های تاثیرگذاری را برداشتند و زنان مجاهد ما در عالی ترین مقام های نقش آفرینی حضور دارند.
حسین زاده با تاکید برآنکه فعالیت رسانه ای ترسیم این نگاه والا به جایگاه زن است گفت : این رویداد بین المللی که با محوریت فعالان زن رسانه ای جهان در حال برنامه ریزی است تلاش دارد تا چهره واقعی زن در جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی نشان داده شوند و نقش روشنگری و حرکت در مسیر حق از اصلی ترین نقاط اشتراکی است که زنان رسانه ای جهان میتوانند با هم داشته باشند.

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید نیز در این نشست با اعلام اتمام زمان مهلت دریافت آثار گفت: 241 اثر رسانه‌ای در بخش فارسی جشنواره دریافت شده، آثار در سه دسته مکتوب، تصویر و عکس به دبیرخانه رسیده و از میان، 220 اثر مکتوب، 15 اثر تصویری و 6 عکس به دبیرخانه رسیده و فرآیند داوری آنها آغاز شده است.

مرضیه(فرانکلین) هاشمی گفت: بیشترین آثار از استان تهران ارسال شده و بعد از آن استان‌های خراسان رضوی و سپس مازندران بیشترین تعداد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده‌اند.‌‌

 

در ادامه این نشست فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهرو پارسایان نماینده دفتر زنان ریاست جمهوری به بیان ضرورت برگزاری این رویداد مهم در کشور و نیز تشریح برنامه های این همایش سه روزه پرداختند و در پایان مدیران رسانه های خراسان رضوی نکات و پیشنهادات خود را جهت ارتقاء کیفیت برگزاری جشنواره ارائه کردند.

اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد برگزار می‌شود، در این گردهمایی زنان رسانه‌ای جهان برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات خود حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار