دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از تشکیل کانون یاریگران زندگی در روستاهای استان خبر داد و گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح مردم پایه و مردم محور در مرحله نخست ۳۰ درصد روستاهای استان را تحت پوشش قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 21 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عقیل خرم آبادی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از تشکیل کانون یاریگران زندگی در روستا‌ها خبر داد و اظهار داشت: این طرح در چهار مرحله در سراسر روستا‌های استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی یاریگران زندگی را طرحی برای خود مراقبتی و آگاهی‌بخشی برابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد دانست و افزود: در راستای تحقق رویکرد‌های مردمی و نیز اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و توسعه عدالت و سلامت جامعه روستایی، ترویج سبک زندگی سالم و بانشاط و ایجاد روستا‌های پاک طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها اجرایی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر این طرح را با همکاری دستگاه‌های همکار به ویژه فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام و بیان کرد: طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها در راستای آگاهی‌بخشی، ایجاد حساسیت عمومی و پیشگیری از اعتیاد اجرا شده است.

خرم‌آبادی با بیان اینکه این طرح باتأکید بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی روستا‌ها و به‌منظور ترویج سبک زندگی سالم و بانشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و عدالت توزیعی برنامه‌های پیشگیری تدوین شده است گفت: تلاش می‌شود تا با استفاده همه ظرفیت‌های روستایی نسبت به کنترل موضوع اعتیاد و سوء‌استفاده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها اقدام شود.

وی از تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۳۰ درصد روستا‌های استان خبر داد و گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح مردم پایه و مردم محور در مرحله نخست ۳۰ درصد روستا‌های استان را تحت پوشش قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تشکیل مرحله دوم طرح یاریگران زندگی را در سال آینده در حدود ۳۰ درصد دیگر مناطق روستایی استان دانست و افزود: مرحله سوم طرح یاریگران زندگی در سال ۱۴۰۴ در ۴۰ درصد روستا‌های باقیمانده اجرا می‌شود.

خرم‌آبادی گفتمان‌سازی اجتماعی در محیط روستایی با هدف مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی را از اهداف دیگر طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها دانست و تصریح کرد: تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح روستا برای هماهنگی عوامل تاثیرگذار به‌منظور حساس کردن جامعه روستایی و ارتقای آگاهی در راستای برنامه‌های کاهش تقاضا با اولویت طرح یاریگران زندگی و توسعه و تقویت اقدامات پیشگیرانه در روستا مورد توجه ویژه قرار دارد.

تبیین جایگاه شهدا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید

استاندار بوشهر نیز با تبریک هفته دفاع مقدس و تجلیل از شهدای والامقام و رزمندگان اسلام بیان کرد: تبیین جایگاه شهدا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید و آیندگان نقش مهمی در مصون نگه داشت جامعه از آسیب‌ها و بحران‌ها دارد.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین علیه‌السلام جهانی شده است گفت: در اربعین امسال مشاهده شد از کشور‌های مختلف در این مراسم شرکت کردند که نشان از ترویج فرهنگ و مکتب سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام است و در این راستا باید جایگاه شهدای ۸ سال دفاع مقدس در جامع تبیین و فرهنگ آن‌ها ترویج و معرفی شود.

وی شناسایی مشکلات و شناخت آسیب‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مناطق ضمن شناسایی آسیب‌ها با نگاه فرهنگی طرح‌ها و برنامه‌ها باید پیش برود.

استاندار بوشهر بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و آموزش‌های عمومی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: طرح یاریگران زندگی نقش مهمی در شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای مبارزه با مواد مخدر دارد.

محمدی‌زاده بر همکاری دستگاه‌های مرتبط بر اجرایی شدن طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: تسریع در تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی در روستا‌های استان و استفاده از همه ظرفیت‌ها یک ضرورت است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار