دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در موضوعات مختلف به ویژه همکاری در انتقال و ایجاد و توسعه بازار فناوری ساختمان‌های پیش‌ساخته، سریع، بازده اقتصادی بالا و ایمن GHS کردند.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 26 September 2023

 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع همکاری طرفین در راستای توسعه پایدار شهرها و روستاها و همچنین مدیریت بحران در سوانح طبیعی و توسعه کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان کردند.
 
همکاری در انتقال و تبادل دانش و فناوری‌های پیشرفته، پایدار و دانش مدرن در زمینه‌های مرتبط با موضوع تفاهم به‌ویژه حوزه‌های آب، انرژی، کاهش آلودگی، صنعتی‌سازی ساختمان‌ها و اسکان موقت از خارج به داخل کشور و بالعکس نخستین بند درج شده در این تفاهم نامه است.
انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی
 
همچنین همکاری در انتقال و ایجاد و توسعه بازار فناوری ساختمان‌های پیش‌ساخته، سریع، بازده اقتصادی بالا و ایمن GHS به عنوان راهکار جهانی برون رفت از مشکل مسکن یکی دیگر از بندهای وارد شده در این تفاهم است که می تواند نقش مهمی در تسریع تولید و ساخت مسکن و همچنین کاهش هزینه تمام شده مسکن در کشور ایفا نماید.
 
همکاری در تحقیق و توسعه کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در سطوح مختلف مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی با هدف ارائه پروژه‌های فناورانه و پایدار به مخاطبان گسترده جهانی، انتشار کتاب‌های تخصصی در زمینه موضوع تفاهم‌نامه، تسهیل و ایجاد بستر ارتباط با مشاوران، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تسهیل و ایجاد بستر آموزش و بازدیدهای علمی و صنعتی در سطح ملی و بین‌المللی، تربیت کارشناسان، مشاوران و ارزیابان بر اساس استانداردهای بین‌المللی، تسهیل و ایجاد بستر ارتباط و انتقال تجربه با جوامع بین‌المللی مرتبط با موضوع و توسعه شهرها و روستاها با رویکرد سبز، هوشمندسازی و بهینه‌سازی انرژی دیگر بندهای تفاهم‌نامه میان دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران و پژوهشکده سوانح طبیعی است.
انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی
 
در این تفاهم‌نامه که مابین «هادی هزارخانی» دبیرکل بنیاد جهانی انرژی و «سیدامیرحسین گرکانی» رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و به مدت دو سال منعقد شده مقرر شد که در راستای اجرای محورهای تفاهم‌نامه، پس از امضای این تفاهم‌نامه، طرفین با معرفی نمایندگان به یکدیگر به‌صورت مکتوب، کمیته راهبری تشکیل داده و این کمیته، برنامه‌های اجرایی را در قالب قرارداد با برنامه زمان‌بندی و بودجه مالی مشخص، تعیین کند.
 
گفتنی است به دنبال وقوع زلزله فاجعه‌بار استان‌های گیلان و زنجان در سال 1369، دفتر طرح بسیج توان فنی کشور برای بازسازی مناطق زلزله‌زده با مشارکت دفتر عمران سازمان ملل متحد و دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد تحت نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأسیس و در سال 1372 با پایان مأموریت وام بانک جهانی و تصویب اساسنامه جدید، مرکز مطالعات مقابله با سوانح طبیعی ایران شکل گرفت که تا سال 1377 به همین ترتیب به فعالیت خود ادامه داد.
انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی
 
در سال 1377 این مرکز به مرکز پژوهش و مطالعات سوانح طبیعی تغییر نام داد و در سال 1382 اساسنامه مرکز به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه سوانح طبیعی مورد بازنگری قرار گرفت و بر اساس مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصویب شورای گسترش آموزش عالی به پژوهشکده سوانح طبیعی تبدیل شد.
 
همچنین بنیاد جهانی انرژی پس از یک دهه فعالیت و همکاری در حوزه پروژه‌های پایداری در ایران و ارزیابی‌های دوره‌ای از نتایج بدست آمده از این همکاری، طی حکمی بطور رسمی در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ دفتر ایران خود را در شهر یزد و در منطقه تاریخی این شهر افتتاح کرد.
انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی
 
فعالیت این دفتر در ساختاری مشخص و در چارچوب کارگروه‌های تخصصی تعریف و توسعه یافته است، اعضای این کارگروه‌ها را افراد حقیقی و نمایندگان اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه‌ها، ایجاد یک قطب ارتباطی بین کسب و کارهای نوین، استارت‌آپ‌ها، پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ایی در بخش صنعت، خدمات، ساختمان و شهرسازی با بزرگترین مرجع پایداری در جهان از ابعاد سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی، دانش فنی، استانداردها، سیستم‌ها، ارزیابی‌ها و تاییدیه‌های بین‌المللی است.
انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار