نماینده بوشهر، گناوه و دیلم گفت: کلیات لایحه ساماندهی ته‌لنجی، زندگی بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از جمله لنج‌داران، ملوانان و بازاریان را دچار آسیب می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 28 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار موتور لنج تجاری و باری در سواحل استان بوشهر اظهار داشت: این شناور‌ها نقش مهمی در اقتصاد منطقه و توسعه روابط تجاری با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس دارند.

وی با اشاره به اینکه معیشت بیشتر مردم ساحل‌نشین استان با تجارت و مبادلات اقتصادی گره خورده است گفت: لنج‌داران و ملوانان شناور تجاری و باری نه تنها زندگی خودشان اداره می‌کنند بلکه نقش مهمی در تأمین معیشت زندگی دیگران و اشتغال وابسته به این مهم دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به لایحه ته‌لنجی و تصویب کلیات آن در مجلس افزود: کلیات لایحه ساماندهی ته‌لنجی زندگی بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از جمله لنج‌داران، ملوانان و بازاریان دچار آسیب می‌کند.

وی با اشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی که دولت را مکلف می‌کند تا شرایطی برای اشتغال پایدار مردم فراهم کند گفت: لنج‌داران بوشهری با سرمایه خود و بدون اینکه درخواست ارز با سرمایه‌گذاری برای دیگران اشتغال ایجاد و تحول مهم اقتصادی در شهر‌های استان فراهم کرده‌اند.

جمیری با تأکید بر توجه به مطالبات مهم لنج‌داران و ملوانان شناور‌های تجاری و باری افزود: در استان بوشهر بیش از ۱۱ بندر تجاری فعال است و در این بنادر لنج‌ها و ملوانان در فعالیت تجاری نقش مهم و ویژه‌ای دارند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس خواستار بررسی بیشتر لایحه ته‌لنجی برای رفع ایرادات آن شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار