مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به رفع مشکل نشت نفت از خط لوله زیردریایی در مسیر خارگ به گناوه گفت: این عملیات با استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 01 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عباس غریبی ظهر امروز، شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به نشت نفت در یکی از خطوط زیردریایی در فاصله دومایلی بندر گناوه در شهریورماه سال جاری اظهار داشت: در پی این حادثه بلافاصله تجهیزات، تیم‌ها و شناور‌های دریایی مجهز به سیستم‌های رفع آلودگی دریا شرکت‌های پایانه‌های نفتی ایران، نفت فلات قاره و با مشارکت شناور‌های اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در موقعیت مستقر شدند.

وی مهار و جلوگیری از گسترش نفت برای جلوگیری از گستردگی آلودگی بیشتر نفت را از نخستین برنامه‌های عملیاتی دانست و بیان کرد: به‌سبب ناشناخته بودن محل نشت نفت تیم‌های عملیاتی تلاش شبانه‌روزی را در دستور کار قرار دادند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با ابراز اینکه شناسایی محل نشت نفت به‌فوریت انجام شد اضافه کرد: به‌دلیل محبوس شدن حدود ۷۲ هزار بشکه نفت خام در خط لوله، کار از حساسیت بالایی برخوردار بود، زیرا هرگونه حادثه منجر به آلودگی بیشتر می‌شد و همین موضوع حساسیت کار را افزایش داد.

غریبی با اعلام اینکه نشت نفت زیر بستر دریا و سواحل گناوه شناسایی شد گفت: این خط لوله زیردریایی در عمق ۴ متری بستر دریا و گل ولای بود و این عملیات به‌شدت برای دستیابی به محل نشت نفت دشوار بود.

وی از تأمین همه تجهیزات و کالا‌های موردنیاز داخل کشور برای جلوگیری از نشت نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این عملیات از توانمندی شرکت‌های داخلی و مجموعه شرکت پایانه نفتی ایران و با همکاری شرکت نفت فلات قاره و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر استفاده شد و عملیات با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران موقعیت خط لوله نفتی را در عمق ۱۰ متری دریا دانست و تصریح کرد: عملیات باید در تاریکی مطلق و همراه با گل‌ولای توسط تیم غواصی انجام می‌شد که بسیار سخت بود.

غریبی با بیان اینکه تیم غواصی با وجود سختی کار شبانه‌روز فعالیت کرد گفت: سرانجام محل نشت نفت مسدود شد و هم‌اکنون در حال تعمیرات کامل هستیم.

وی با اظهار اینکه با کلمپس‌گذاری Clamps تعمیرات به پایان می‌رسد افزود سیاست اصلی شرکت ملی نفت ایران توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی و جلوگیری از گسترش آلودگی و حوادث احتمالی است و در این راستا تمامی تدابیر لازم تدوین شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار