بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در چهارمحال و بختیاری با معرفی تنها یک هنرمند برگزیده در بخش نقالی پس از سه روز به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 02 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی از ششم تا نهم مهرماه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این جشنواره با هنرنمایی هنرمندان کشوری و خارجی طی سه روز به میزبانی شهرستان‌های بروجن، جونقان و شهرکرد برگزار شد، در این جشنواره شاهد هنرنمایی ۲۷ گروه از هنرمندان سراسر کشور در بخش‌های نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌‎های ملی و کارآوا‌ها بودیم.

برترین‌های بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

هدیه ویژه هیات داوران دبیرخانه جشنواره بیست و یکم به پاس عملکرد صحیح، روحیه جوانمردی و انصراف از بخش مسابقه به جهت گسترش فضای رقابت برای جوانان و نوجوانان از پریسا سیمین‌مهر تجلیل کرد.

بنا به پیشنهاد هیات داوران دبیرخانه جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی به پاس یک عمر تلاش پُر ثمر، پرورش شاگردانی ارزشمند، حفظ اصالت در بیان سجایای اقوام ایرانی و بدون در نظر گرفتن اولویت با اهدای لوح و هدیه نقدی از استاد مرشد رضا بیابانی از خراسان رضوی، استاد پهلوان هیبت مراد دامنی از سیستان و بلوچستان، استاد مرشد علی‌اکبر قاسمی از خراسان رضوی و استاد مرشد محمد چایانی از همدان تجلیل کرد.

هیات داوران بدون در نظر گرفتن رتبه و به جهت تلاش در اجرا و بیان مناسب با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از پویا بازرگان از کرمانشاه و کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران تجلیل کرد.

در ادامه به پیشنهاد هیات داوران به منظور تشویق و ترغیب به تلاش بیشتر و ادامه مسیر هنر داستان‌گذاری (نقالی) با ارائه لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدایی از طرف قائم مقام دبیر جشنواره در چهارمحال و بختیاری و بدون در نظر گرفتن رتبه از زینب افسری از سیستان و بلوچستان، مهرسا جلیلوند از کرمانشاه و سیما سیمرغی از آذربایجان شرقی تجلیل شد.

جایزه ویژه جشنواره بنا به پیشنهاد هیات داوران به پاس پرداختن به هنر معنوی و تاکید بر تاریخ پُربار فرهنگ و تمدن اسلامی با ارائه لوح تقویر و هدیه نقدی از طرف فرماندار بروجن به مریم سهرابی هنرمند نوجوان از فارس رسید.

جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با معرفی تنها یک هنرمند برگزیده پایان یافت

در ادامه هیات داوران برای احراز رتبه سوم، هیچ اثری را در نظر نگرفت و همچنین هیات داوران با ارج نهادن به زحمات تمام هنرمندان، برای رتبه دوم هیچ اثر برگزیده‌ای نداشت.

هیات داوران به پاس اجرایی اثرگذار، ارتباط صحیح با مخاطب، ایجاد هیجان و تعلیق در شنونده با چشم‌پوشی از برخی از اشکلات و با تاکید بر تلاش هدفمند برای تجربه‌های بیشتر و پرداختن به متون متنوع منظوم و منثور، جایزه برتر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال را به سید مهرداد کاووسی از تهران به عنوان رتبه برتر در رشته نقالی تقدیم کرد.

در آیین اختتامیه از علیرحم شایان، عباس بنی‌حنیفه، فریبرز عباس‌پور، سید حمدالله شاهی‌سوق، غلامرضا خوشحال‌پور و اسدالله مومن‌زاده نیز به عنوان هنرمند پیشکسوت هنر‌های نمایشی و آئینی تجلیل شد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار