فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه دستان پشت پرده از کالای ملوانی سو استفاده می‌کنند، گفت: امسال ۱۶ تن غذای سگ و گربه در قالب کالای همراه ملوان وارد شده که نیاز استان نبوده و در توجیه کالای ملوانی نمی‌گنجد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 08 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به کشف و توقیف شناور‌های حامل کالای قاچاق اظهار داشت: در سال جاری ۱۸ فروند شناور با فعالیت غیر مجاز در آب‌های استان بوشهر توقیف شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از ساماندهی ۷۶ فروند شناور خبر داد و گفت: امسال ۴۶۰ هزار لیتر مواد سوختی کشف شده است. مجموع کشفیات امسال این مرزبانی ۷۶۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل پیشرفت قابل توجهی دارد.

شرفی با بیان اینکه دستان پشت پرده از کالای ملوانی سو استفاده می‌کنند، اضافه داشت: امسال ۵۶ میلیارد تومان اقلام ممنوعه در استان بوشهر کشف شده که در نتیجه سو استفاده از کالای ملوانی بوده است به‌عنوان مثال در استان بوشهر از نظر فرهنگی کمتر خانواده‌هایی هستند که سگ یا گربه داشته باشند، اما ما کشف ۱۶ تن غذای سگ و گربه در کالای همراه ملوان داشته‌ایم که نیاز استان نبوده و در توجیه کالای ملوانی نمی‌گنجد.

شرفی اعلام کرد: در سال جاری، در کشف مشروبات الکی نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته‌ایم و ۲۲ هزار دستگاه ماهواره و تجهیزات مختلف آن کشف شده است، در کشف اقلام ضد فرهنگی مثل پاستور نیز، بیش از ۶ میلیون برگ پاستور کشف شده است.

وی تاکید کرد: رویکرد ما نسبت به کالای ملوانی و قاچاق همان رویکرد قبلی است، اما در بحث حق گمرک و امثال آن تغییراتی اعمال خواهد شد.

اظهار داشت: به مناسبت هفته فراجا ۱۵۰ برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد که شروع این برنامه‌ها با عطر افشانی گلزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا بوده است.

وی افزود: ازجمله برنامه‌های دیگر ما، حضور همکاران در تمام استان در نماز جمعه شهر‌ها و ارائه عملکرد به مردم بوده است. ویزیت رایگان مردم در مناطق کم‌تر برخوردار، توزیع لوازم التحریر نیز بخشی دیگر از مجموعه برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر است.

این مقام مسوول ادامه داد: در طرح سالم‌سازی سواحل در ۶ ماهه اخیر و مبارزه با بی‌حجابی ۷ هزار و ۴۶۰ مورد تذکر انجام شده و در جلوگیری از شنای نامتعارف ۳۸۵ مورد جرا شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار