جهان با نفسی بند آمده در حال تماشای عملیات خارق العاده طوفان الاقصی است.این عملیات را از هر منظری که نگاه کنیم نمی توانیم این مهم را نادیده بگیریم که حامل تغییر معادلات میدانی در منطقه و حتی جهان است و فارغ از هر نتیجه اي یک پیروزی مهم برای جبهه مقاومت است.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 09 October 2023

به گزارش تابناک رضوی،  سارا فلاحی نماینده مجلس شورای اسلامی در یاداشتی تحلیلی در خصوص عملیات "طوفان الاقصی" نوشت:

برای اولین بار در تاریخ مبارزه علیه صهیونیسم، جبهه مقاومت فلسطین با یک حمله ترکیبی و غافلگیر کننده از موضع دفاعی(پدافندی) خارج می شود و در برابر اسرائیل در موضع تهاجمی (آفندی)قرار می گیرد.

حمله غافلگیرانه حماس در تاریخ معاصر از نظر مقیاس و گستردگی یک حمله بی سابقه است که در پنجاهمین سالگرد جنگ ۱۹۷۳ رخ داد که در آن کشورهای عربی در یوم کیپور،مقدس ترین روز تقویم یهودی،اسرائیل را شکست دادند.
حماس شوک دراماتیک و بی سابقه ای را به سیستم امنیت ملی و قدرت بازدارندگی اسرائیل وارد کرده است و حفره‌های عظیم اطلاعاتی اسرائیل را آشکار نموده است.

حمله حماس بدتر از غافلگیری استراتژیک ۱۹۷۳یوم کیپور یا جنگ اکتبر است. اسرائیل در کنار کابوس دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، اینک شاهد بدترین کابوس خود است تا جایی که به واسطه عظمت شوک مذکور، تا این لحظه که دومین روز عملیات را پشت سر می گذاریم نتوانسته است معادله را به درستی تجزیه و تحلیل کند و برای حل آن تصمیم صحیحی بگیرد.اسراییل هم اکنون مانند تیم بازنده ای است که به یکباره و به شکلی غیرمنتظره دروازه اش فرو ریخته است و صرفا به حملات کور و بدون برنامه دست می زند؛به طوری که نه تنها نمی تواند باخت را به سرعت جبران کند بلکه در آشفتگی تیمی که دچارش شده است باید منتظر باشد گل های بیشتری را دریافت کند و این مهم ترین پیام به جهان اسلام است که اکنون بهترین فرصت برای ضربات بیشتر بر پیکر فرسوده صهیونیسم است.

تاکتیک‌های انحرافی که حماس در عملیات طوفان الاقصی استفاده کرد از رگبار موشک‌هایی که به دنبال آن هجوم از هوا، زمین و دریا صورت گرفت تا فرود برق آسای کماندوهای مقاومت،تسخیر شهرک های صهیونیست نشین و عبور از حلقه های امنیتی رژیم صهيونيستي بسیار چشمگیر بود. حماس در این حمله نشان داد که می تواند وضعیت موجود را بر هم بزند و به اسرائیل بفهماند که زمین بازی را می تواند عوض کند و توان ایجاد موازنه تهدید را دارد.

عملیات طوفان الاقصی باعث شد تا برای اولین بار از سال ۱۹۴۸ تا کنون، اسرائیل کنترل بخش هایی از خاک خود را از بدهد هر چند ممکن است موقتی باشد. تهاجم زمینی بی سابقه و رگبار شدید راکتی و موشکی تل آویو و دیگر مراکز شهری آن را به مرکز مرگبارترین حمله به اسرائیل در چند دهه اخیر تبدیل کرده است.

حمله تاریخی حماس به مواضع اسرائیل و شهرک های صهیونیست نشین در راستای هشدار به کشورهای عربی برای پایان دادن به اشتباه راهبردی آن ها در نزدیکی به اسرائیل نیز موثر واقع شده است و واکنش های کشورهای عربی به حمله حماس نشان می دهد عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل که برای لحظه‌ای نزدیک به نظر می‌رسید دوباره در ورطه نابودی و تاریکی قرار گرفته است.
مردمی سازی مقاومت در سراسر سرزمین های اشغالی و بالا رفتن اعتماد به نفس مردم فلسطین برای مقاومت تهاجمی یکی از مهم ترین پیامدهای این حمله تاریخ ساز است.در واقع امروز مردم فلسطین در حال بازیابی انقلاب خود هستند.
حال باید منتظر ماند که آیا حماس صرفا با هدف آزادسازی بیش از ۶ هزار اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی که اکثرا مردم عادی و غیر نظامی هستند این عملیات بزرگ را انجام داده است و با مبادله اسرا جنگ به پایان می رسد یا جبهه مقاومت با یک راهبرد بلند مدت وارد جنگ شده است تا به مهم ترین آرمان خود یعنی آزادی سرزمین های اشغالی برسد و دامنه مقاومت علاوه بر سرزمین های اشغالی به سایر کشورهای حوزه مقاومت نیز کشیده می شود؟ و در مقابل اسرائیل که گنبد آهنین و هیمنه نظامی و اطلاعاتی اش فرو ریخته است چقدر توان مقابله با چنین راهبردی را دارد و آیا می تواند پیروزیهای جبهه مقاومت را متوقف کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار