مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۹۲۰ طرح اشتغال توسط مددجویان و خانواده‌های نیازمند در استان اجرا شده است، گفت: طی سال جاری یک هزار و ۷۳ مددجوی تحت حمایت خودکفا شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 09 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، جاسم محمدی امروز با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۷۳ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی خودکفا شدند، گفت: دارندگان این طرح‌های اشتغال، فعالیت خود را از سال گذشته و یا حتی ۲ سال پیش آغاز کرده و در سال جاری به درآمد باثبات رسیده‌اند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌های ثبت‌شده توسط کارشناسان اشتغال، بر اساس افراد واجد شرایط، بازدهی طرح‌های اشتغال و بازار محصول تولیدی بررسی می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۶۹۰ طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی افزود: طی این مدت یک هزار و ۹۲۰ طرح اشتغال با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان اجرا شده است و مابقی طرح‌ها نیز در انتظار دریافت تسهیلات از محل بانک‌ها است.

محمدی میزان تسهیلات پرداختی به مجریان طرح‌های اشتغال خانگی، خودکفایی و کارآفرینی را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات طرح‌های اشتغال دارای مجوز بانک مرکزی شامل خرید خودرو‌های کشاورزی، احداث گلخانه و فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کسب و کار، تولید محصولات باکیفیت، کسب جایگاه در بازار و دست‌یابی خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و غیرتحت حمایت به درآمد پایدار از اهداف پیگری طرح‌های اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۶۸۶ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۵۱۰ میلیارد تومان اجرا شده است، اضافه کرد: طی سال گذشته ۲ هزار مددجوی تحت حمایت در استان خودکفا شدند.

وی در پایان با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند، گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت ۲ سال و در مناطق محروم تا چهار سال توسط کمیته امداد و پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله در مناطق محروم به کارفرمایان از جمله این مشوق‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار