دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: منابع بانک‌های استان در سال جاری 12.1 درصد افزایش و تسهیلات پرداختی نیز نسبت به پایان سال گذشته 13.4 درصد رشد داشته‌ است.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 15 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احمدرضا صباغی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار منابع ۱۳ بانک دولتی و نیمه‌دولتی در اسفندماه گذشته ۴۲.۵ همت بوده که تا شهریورماه ۱۴۰۲، به ۴۷.۷ همت افزایش یافته و رشد ۱۲.۱ درصدی به مبلغ ۵ همت داشته است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از نظر تسهیلات ترکیبی، ۱۲.۵ همت سپرده‌های جاری و ۷.۳ همت پس‌انداز‌ها بودند که در مجموع ۴۱ درصد ترکیب بانک‌ها به صورت جاری و پس‌انداز را شامل شده است.

وی در خصوص تسهیلات تکلیفی بیان کرد: امسال ۱۰.۹ همت تسهیلات تکلیفی به صورت کوتاه مدت و ۹.۶ همت به صورت تسهیلات بلندمدت پرداخت شده است همچنین ۰.۹ همت از تسهیلات به صورت جاری و ۱.۹ درصد از تسهیلات به صورت غیرجاری بوده است.

صباغی اضافه کرد: ۹ همت از تسهیلات سررسید گذشته، ۵ همت معوق، ۴ همت مشکوک‌الوصول که طی ۱۸ ماه گذشته وصول نشدند ثبت شده است.

وی تصریح کرد: نسبت مصارف به منابع بانک‌ها ۱۱۵ درصد به ثبت رسیده است که طبق قاعده بانک مرکزی نشان‌دهنده این است که ۸۵ درصد از اعتبارات از سایر استان‌ها جذب و پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۷۱ نفر در ۲۵۹ شعبه به مردم استان خدمات ارائه می‌کنند و ۶۳۷ دستگاه خودپرداز در سطح استان فعال است.

وی گفت: درصد رشد منابع نسبت به سال قبل به قرار زیر است: بانک ملی ۶.۶ درصد، بانک صادرات ۷.۶ درصد، بانک ملت ۲۲.۴، بانک کشاورزی ۱۲.۱ درصد، بانک سپه ۱۰.۷ درصد، بانک رفاه کارگران ۶.۷ درصد، بانک تجارت ۱۶.۲ درصد، بانک مسکن ۱۴.۷ درصد، بانک توسعه تعاون ۱۴.۳، بانک مهر ایران ۲۴.۴ درصد، پست بانک ۴.۵ درصد، بانک توسعه صادرات ۶۲.۴ درصد، بانک صنعت و معدن منفی ۷۰.۸ درصد است که در مجموع ۱۲.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صباغی ادامه داد: درصد پرداخت تسهیلات نسبت به پایان سال قبل نیز به قرار زیر است: بانک ملی ۳۰.۴ درصد، بانک صادرات ۸.۸ درصد، بانک ملت ۱۰.۹ درصد، بانک کشاورزی ۴.۲ درصد، بانک سپه ۸.۵ درصد، بانک رفاه کارگران ۶.۸ درصد، بانک تجارت ۸.۸ درصد، بانک مسکن ۲۰.۵ درصد، بانک توسعه تعاون ۱۸.۷ درصد، بانک مهر ایران۳۲.۵ درصد، پست بانک ۷درصد، بانک توسعه صادرات منفی ۶۵.۷ درصد و بانک صنعت و معدن ۹۲ درصد است که در مجموع ۱۳.۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که تعهدات را در بانک‌ها انجام دهیم و ناترازی‌هایی که در پرداخت تسهیلات وجود دارد از بین ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار