مرحله استانی پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج، در سه رشته پویانمایی، بازی‌های موبایلی و اپلیکیشن‌های تلفن همراه با حضور ۴۰ تیم از استان خراسان رضوی، از ۲۷ تا ۲۹ به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 16 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، عبدالله امینی‌فر در نشست خبری مرحله استانی پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: فضای مجازی و رسانه ظرفیت بی‌کرانی است. ما در بک جنگ ترکیبی سختی قرار داریم و دشمن از تمام ظرفیت خود بهره می‌برد. یکی از ابعاد این جنگ ترکیبی عملیات شناختی است. دشمن با محتواهای خودش قصد دارد باورهای جامعه ما را تغییر بدهد.

وی با بیان اینکه؛ مهمات این جنگ محتوا است، که می طلبد ظرفیت فضای مجازی و رسانه پای کار آیند، یکی از اتفاقات مهم که پنج سال، انجام می‌شود، تولید محتوای بسیج، با هدف شناسایی استعداد و طرفیت‌های که در جامعه وجود دارد، است. امسال یکی از موضوعات محوری، پیوند ملت ایران و افغانستان گذاشتیم. مفاخر مشترک ما و افغانستان باید بیش از پیش تاکید و شناخته شوند.

مسئول فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: این رویداد در سه رشته، پویانمایی ( انیمیشن و موشن گرافی)، بازی‌های موبایلی( با موضوع دفاع مقدس) و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه (با موضوع محوری سواد رسانه‌ای به کودکان) برگزار می‌گردد. تیم‌ها در طول ۴۸ ساعت کار خود را انجام می‌دهند .

امینی‌فر با اشاره به اینکه؛ رویداد از پنجشنبه ۲۷ مهرماه در سالن مفاخر نمایشگاه بین‌المللی مشهد شروع و تا صبح شنبه ۲۹ مهر ادامه خواهد یافت، در رشته برنامه‌های کاربردی ۱۲ تیم، در بازی‌سازی ۷ تیم و در پویانمایی ۲۱ تیم حضور پیدا خواهند کرد. در تیم داوری نیز، ظرفیت خوب استان را بکار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه؛ امسال برای اولین بار حضور پنج تیم از کشور افغانستان را خواهیم داشت، تصریح کرد: در هر سه رشته به تیم برتر، تندیس، لوح یادبود و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جایزه اعطا خواهد شد. مرحله کشوری در دهه فجر با حضور تیم‌های برتر استان‌ها، در تهران برگزار خواهد شد.

عبدالله امینی‌فر عنوان کرد: با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان تیم‌های که مسئله را خوب فهم و محصول خوبی ایجاد کنند به عضویت پارک درخواهند آمد .

مسئول فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) خبر داد: این شورا چهار کارگروه دارد که یکی کارگروه محتوا سازی فضای مجازی و رسانه است. استان خراسان رضوی به لحاظ اهتباری، تجهیزاتی و زیرساختی ظرفیت بسیار بالایی دارد، اما آنچه موجب شده تا نتیجه خوبی حاصل نشود، عدم هم‌افزایی بین تولیدکنندگان محتوا و دستگاه‌ها است. یکی از اهداف این رویداد ایجاد این هم‌افزایی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار