پنجمین جشنواره فیلم اختران در حالی در شهر سرخس برگزار خواهد شد که جای خالی حمایت متولیان فرهنگ و هنر استان احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 17 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم اختران به همت سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی برگزار شد.

احمدرضا عرفانی نماینده منطقه ویژه سرخس که به‌عنوان حامی و اسپانسر در این جشنواره حضور دارد، گفت: باتوجه به وظیفه و مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان نماینده آستان قدس رضوی در استان و با همکاری بسیج هنرمندان استان خراسان، میزبان پنجمین جشنواره فیلم اختران در شهرستان سرخس خواهیم بود.
وی گفت: با رویکرد محمدرضا کلایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تصمیم به حمایت از این جشنواره و هنرمندان به ویژه هنردوستان استانی شد.
عرفانی در خصوص میزبانی از هنرمندان شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره، گفت: منطقه ویژه سرخس به عنوان بزرگترین موقوفه حضرت رضا (ع) و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سه روز از این دوره از جشنواره میزبان صد نفر از هنرمندان در شهر سرخس خواهیم بود.
در ادامه صباغی، دبیر پنجمین جشنواره فیلم اختران نیز با انتقاد از متولیان فرهنگی و هنری شهر گفت: باید مشخص شود که متولیان و حامیان هنرمندان در این شهر علی‌الخصوص حوزه فرهنگی و هنری شهرداری مشهد به چه کاری مشغول هستند که حاصل نیستند هیچگونه حمایتی از هنرمندان بکنند.
وی افزود: مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس حمایت خوبی از جشنواره کردند، اما این نکنه بسیار مهم است که عدم حمایت مسئولین در شهرداری مشهد باعث شد بعد از ۱۲ دوره برگزاری این جشنواره، مجبور به کوچ به شهرستان سرخس بابت برگزاری این جشنواره کنیم.
وی در ادامه گفت: برخوردهای نامناسب و کج‌سلیقه‌ای‌ها در شهرداری مشهد باعث شده که هیچگونه حمایتی از رویدادهای هنری صورت نگیرد و باعث دلسردی هنرمندان خطه هنرپرور خراسان شود.
دبیر پنجمین جشنواره فیلم اختران در ادامه یادآور شد: پنجمین جشنواره فیلم اختران در بخش‌های فیلمنامه، فیلم داستانی، انیمیشن، مستند، نماهنگ و فیلم‌های صدثانیه‌ای برگزار خواهد شد و ۲۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این بین ۴۶ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
صباغی افزود: در بخش فیلمنامه نیز ۳۷ اثر به جشنواره راه پیدا کرده‌اند و امیدواریم برگزاری این جشنواره باعث شکوفایی محتواسازی هنری شود.
وی در خصوص داوری این جشنواره نیز، گفت: مهدی رضازاده، نسرین شاه‌محمدی و علی عظیم‌زاده تهرانی آثار رسیده به جشنواره را داوری می‌کنند و برگزیدگان این دوره از جشنواره مستقیما به بخش کشوری راه خواهند یافت.
دبیر پنجمین جشنواره فیلم اختران گفت: در هر بخش دو اثر برگزیده خواهد شد و در بخش صدثانیه‌ای نیز سه اثر حائز رتبه برتر خواهند شد.
وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایتی که متولیان فرهنگ و هنر و ارگان‌های دولتی از هنرمندان و هنر این استان می‌کنند، شاهد بروز استعدادهای نو در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار