رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی گفت: تکمیل خانه اسکواش در مشهد نیازمند ۱۵۰ میلیارد اعتبار است.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 22 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمود صادقی با اعلام این خبر افزود: برای تکمیل خانه اسکواش آن را به چند فاز تقسیم کردیم و فاز اول که شامل 4 پورت است در نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود.

وی گفت: با تکمیل خانه اسکواش، مشهد مقدس جزو 3 سالن برتر کشور است و ما قولی مبنی بر تکمیل آن هم نمی‌دهیم و باید با همکاری مسئولان و دستگاه های اجرایی، با تامین اعتبار 150 میلیارد ریالی این اتفاق مهم صورت پذیرد.

رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی ادامه داد: فدراسیون به ما قول برگزاری مسابقات در مشهد برای سطوح بالا را داده است و هیئت‌های ورزشی نیز بودجه ثابتی ندارند و چون رشته اسکواش برای مردم ناشناخته بوده فعالیت آن کم و اسپانسری نداریم.

شهرستان‌های خراسان رضوی پورت اسکواش ندارند

صادقی عنوان کرد: در 3 شهرستان خراسان رضوی سرخس، نیشابور و سبزوار هیئت اسکواش تشکیل شده است که خانه ورزش پورت اسکواش ندارند.

وی گفت: سال گذشته جایگاه کشوری استان در رشته اسکواش رتبه 24 بود اما در رتبه‌بندی اخیر در رتبه پانزدهم قرار گرفته‌ است.

رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر مشهد با وجود دیوارهای آجری امکان اجرای این رشته ورزشی نیست و تنها در سالن های موجود، با پورت اسکواش باز اجرا می‌کنیم.

وی افزود: ورزش اسکواش در المپیک سال آتی برای شناخت بیشتر خواهد بود که از سال 1382 این رشته در مشهدمقدس ایجاد شده است.

گفتنی است شروع رقابت در این رشته ورزشی با زدن سرویس آغاز می‌شود و پس از برخورد به دیوار با زاویه‌ای معین وارد زمین سرویس می‌شود. هر بازیکن به طور یکی‌ در میان توپ را با راکت به دیوار روبرو می‌زند و حریف باید آن را به همان دیوار برگرداند که ضربه‌ها باید با سرعت و زاویه‌ای زده شوند که حریف نتواند توپ را به دیوار روبرو برگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار