پیکر زنده‌یاد ‌محمد‌علی ندوشن در باغ آرامگاه عطار نیشابوری با حضور مردم، فرهیختگان و جمعی از اساتید دانشگا‌ه ‌تشییع و تدفین شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 23 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، صبح امروز مردم فرهیخته و فرهنگ دوست نیشابور پیکر زنده یاد " استاد محمد علی نُدوشن" را در باغ آرامگاه عطار نیشابوری تشییع و تا خانه ابدی‌اش بدرقه کردند.

فرماندار شهرستان نیشابور اظهار داشت: گردهمایی مردم فرهنگ دوست نیشابور امروز از ساعت 8:30 صبح در محل آرامگاه مشاهیر در جوار آرامگاه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری آغاز شد.

مهدی دونده خاطر نشان کرد: از ساعت 9 صبح مراسم باشکوه وداع با استاد آغاز و در ساعت 10 صبح آیین بدرقه و خاکسپاری برگزارشد.

وی عنوان کرد: در این مراسم چهره های مختلف علمی و میهمانان عزیزی از دیگر نقاط کشور حضور دارند که مردم میهمان نواز و فرهنگ دوست نیشابور میزبان این بزرگواران هستند.

گفتنی است؛ استاد محمدعلی اسلامی نُدوشن در روستای «نُدوشن» یزد زاده شد، دوران کودکی را در آن‌جا گذرانید و دوران نوجوانی را در یزد، در حالی‌که همواره به زادگاه خود می‌اندیشید و یادبودهایش را گرامی می‌داشت، گذراند. او طولانی‌ترین دوران زندگی خویش را در تهران سپری نمود و در پایتخت خانواده تشکیل داد. دوستان یک‌دل، همراه و صمیمی یافت و به تجربه‌اندوزی و سفرهای دور و دراز پرداخت. در اواخر عمر که به علت بیماری ممتد که در سفری به کانادا به وی عارض شد در این کشور ماندگار شد و به گونه‌ای موقت در آن ساکن گشت.

وی در 5 اردیبهشت 1401 دار فانی را وداع گفت و از آنجا که استاد محمدعلی اسلامی نُدوشن در وصیت نامه خویش، «نیشابور» را بعنوان خانه ابدی خویش برگزیده است، پیکر وی پس از گذشت 18 ماه جهت خاکسپاری از کانادا به نیشابور منتقل شد.

تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار