رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین خواستار تحریم هرنوع ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و حامیانش شد و گفت: مردم علاوه بر تجمع کردن نسبت از کمک های نقدی به مردم غزه دریغ نکنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 29 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت الاسلام محمدحسن اختری رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین عصر امروز در همایش بین المللی غزه مظلوم مقتدر، اظهار داشت: پیروزی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم نشان از تاثیر و نقش اسلام است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های فلسطینی وجود داشتند و شرط مسلمانی در این گروه‌ها وجود نداشت، اما از وقتی عنوان اسلامیت آمده است، فلسطینیان نیز با شجاعت، صداقت و سرافرازی به جهاد اسلامی پرداختند و قدرت پیدا کردند.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ادامه داد: برخی با تبلیغات دروغین و مسموم و شیطانی برای اعمال سیاست‌ها و اندیشه‌های استکبار در مناطق و کشور‌های اسلامی هستند، اما در روز طوفان القصی در ظرف کمتر از دو ساعت رژیم اشغالگر قدس شکست مفتضحانه‌ای خورد و آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها ترسیدند و بلافاصله به منطقه آمدند.

اختری با بیان اینکه انگلیسی‌ها رژیم اسرائیل را به عنوان تخم نفاق در منطقه کاشتند تا اختلاف میان مسلمانان شکل بگیرید، گفت: در میان مرتجعین عرب نیز خیانت‌هایی صورت گرفت، اما ما به عنوان مسلمان باید به فکر باشیم.

وی تصریح کرد: ماه رمضان گذشته اسرائیلی‌ها نیرو‌های جنایتکار خود را به مسجد بردند و به سر مردم مظلوم تازیانه زدند و نجس کردند و چندین ساختمان بزرگ را بمباران کردند و ما این اقدامات را فراموش نمی‌کنیم.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بیان کرد: برای برخی کشور‌ها این چنین تجسم کرده بودند که اسراِئیل شکست ناپذیر است و برخی کشور‌های منطقه نیز به خاطر عجز خود در برابر جنایتکاری رژیم اشغالگر قدس سکوت کرده بودند.

اختری با بیان اینکه مسئله دفاع واجب است، افزود: بسیاری از ائمه در جنگ‌ها شرکت می‌کردند لذا در نوع ارتباط مسلمانان با غیر مسلمانان نیز خداوند این دسته را نهی و هرگونه ارتباط را تحریم کرده است. برخی ارتباط‌هایی که کشور‌های منطقه ایجاد کرده اند حرام است که از نظر دینی و فقهی نیز روشن و واضح است.

وی عنوان کرد: رژیم اشغالگر قدس برخلاف موازین حقوق و منشور بین الملل خلاف انجام می‌دهد و شهرک می‌سازد و شهرک نشین‌ها را مسلح می‌کند و با این رفتار‌ها می‌خواهد مردم را به جان هم بیاندازد.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اضافه کرد: در گذشته فلسطینی‌ها در مقابله با اسرائیلی‌ها با چوب و سنگ حمله می‌کردند و امکاناتی نداشتند، اما امروز اسراِئیلی‌ها را به لرزه در می‌آورند و در ظرف دو ساعت پادگان‌های شان را می‌گیرند.

اختری با اشاره به اینکه امروز اسرائیل در بدترین شرایط ننگین زندگی خود به سر می‌برد، گفت: رژیم اشغالگر قدس چنین روزگار سیاهی را تا به حال به خود ندیده بود؛ لذا امت اسلامی باید با وحدت حرکت کنند تا اسرائیل را هر چه سریع‌تر نابود کنند.

وی تصریح کرد: امروز جوانان کشور‌های مسلمان حاضر هستند برای مبارزه بروند و در کنار فلسطینی‌ها در برابر اسرائیلی‌ها مبارزه کنند. امروز روزی نیست که صبر کرد.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس امروز در بدترین شرایط از نظر سیاسی، اجتماعی و بین المللی قرار گرفته است، ادامه داد: اشغالگران تانک‌های زیادی آوردند تا محله‌ای را در غزه اشغال کنند و به عنوان امتیاز حساب کنند، اما نتوانستند نیرو‌های انسانی خود را جلو ببرند و به صورت تن به تن مبارزه کنند.

اختری ضمن تشکر از موضع گیری‌های رییس جمهور، عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی تحول بزرگی را در جهان به وجود آورده است و میلیون‌ها نفر از کشور‌های مختلف جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد عظمت آفرینی هستیم، گفت: ایستادگی و صبر مردم فلسطین ستودنی و تاریخی است.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین افزود: اسرائیل مجرم و جنایتکار جنگی است و نتانیاهو و تمامی فرماندهانش باید محاکمه شوند.

اختری با تاکید بر اینکه هر مسلمانی امروز باید نسبت به این اقدامات جنایتکارانه اعتراض کند، گفت: علما نیز باید دیگر علما را روشن کنند و گروه تشکیل دهند، مفتی‌های جهان اسلام نیز در پیشگاه خداوند متعال وظیفه دارند مردم فلسطین را حمایت و پشتیبانی کنند و نسبت به هرگونه ارتباط با این رژیم اشغالگر فتوا دهند.

وی با بیان اینکه باید هر نوع ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و حامیانش تحریم شود، گفت: مردم علاوه بر تجمع باید نسبت به کمک‌های نقدی توجه کنند و به میدان بیایند.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بیان کرد: وکلا و اساتید دانشگاه‌های ما باید در امر شکایت از طریق سازمان‌های بین الملل علیه مجرمان جنگی اقدام کنند. امروز همه ما وظیفه داریم در برابر رژیم اشغالگر قدس موضع عملیاتی داشته باشیم و همگان مسوول هستیم.

اختری خاطرنشان کرد: امروز روز افتخار و عزت اسلام است و قدرتمندانه در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌ایم؛ و آینده اسلام نیز روشن و نابودی اسرائیل قطع به یقین در راه است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار