رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: با اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا ضمن شناسایی بیماران و ارائه خدمات لازم، آگاهی مردم در خصوص راه های پیشگیری از ابتلا به این دو بیماری افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ 30 November 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید علی اکبر موسوی ندوشن از اجرای این پویش ملی با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» همزمان با سراسر کشور در شهرستان یزد خبر داد و افزود: دیابت و فشارخون بالا جزو بیماری های غیرواگیر و شایع در بین افراد است که سبب ناتوانی‌ و مرگ و میر می شود و با توجه به اینکه این دو بیماری درمان قطعی ندارند، شناسایی و درمان به موقع کمک شایانی به کنترل آن ها می کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت شهری، خانه‌های بهداشت روستایی اجرا می شود و شهروندان می توانند در روزهای کاری هفته به این مراکز مراجعه کنند.
وی تصریح کرد:اجرای این طرح از بیستم آبان تا نیمه دی ماه سال جاری برای افراد بالای 18 سال و زنان بارداردر همه گروه های سنی به صورت رایگان در حال انجام است.
دکتر موسوی با بیان اینکه از دیابت و فشارخون بالا به عنوان بیماری های خاموش نام برده می شود افزود: روش‌های سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن ها پیشگیری می کند ضمن اینکه این بیماری ها به عنوان عامل زمینه سازبسیاری از بیماری‌های خطرناک دیگر و تهدیدکننده سلامت فرد می باشند.
وی خاطرنشان کرد: این پویش ملی با مشارکت سایرسازمان ها درسطح استان اجرا می شود و اطلاع رسانی گسترده برای شرکت مردم در این طرح، می تواند کمک بزرگی درارتقای سطح سلامت مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار