عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از دانشگاه‌ها به صورت پولکی، آپارتمانی و دکانی مدرک می‌دهند که باعث شده جوانان بیچاره ما بی سواد فارغ التحصیل شوند و‌ کاری برایشان پیدا نمی‌شود و یا بازار کاری ندارند.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 03 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره عملکرد سه سال و نیمه مجلس یازدهم اظهار داشت: یکی ازکار‌های مجلس حمایت از بیماران خاص در حوزه سلامت است که اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به حوزه سلامت و تامین و تصویب بیمه درمان ناباروری جزو مصوبات این مجلس در حوزه سلامت است.

حمایت از گزارشگران فساد

وی در خصوص حمایت از افشاگران فساد، گفت: در حوزه شفافیت، تصویب حمایت از گزارشگران فساد مدنظر قرار گرفت که اگر مردم کسی را در حال اختلاس و رشوه گیری و... دیدند به قوه قضاییه یا مجریان قانون اطلاع دهند؛ افراد نه تنها مورد حمایت قرار می‌گیرند بلکه تشویق هم می‌شوند.

رضایی با اشاره به تس هیلات ازدواج گفت: در بحث ازدواج جوانان، وام ازدواج با تصویب مجلس بیش از ۴۰۰درصد افزایش پیدا کرده است، علاوه بر این، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در این مجلس تصویب شد. حمایت‌های دیگری نیز از زنان خانه دار و بیمه آن‌ها، خوابگاه متاهلی، دانشجویان متاهل و سربازان متاهل داشته‌ایم.

حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین خواهد رسید

این مقام پارلمانی در خصوص حقوق بازنشستگان نیز عنوان کرد: پس از سه سال چانه زنی بین مجلس و دولت در دوهفته گذشته بالاخره مجلس مصوب کرد که در سه سال اول برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان به نود درصد شاغلین برسد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص به کار گیری نیروی بومی در پارس جنوبی بیان کرد: جذب جوانان استان بوشهر در صنایع نفت و گاز را پیگیر هستیم و نتیجه آن آزمونی بود که شرکت گاز با اولویت نیرو‌های بومی استان بوشهر برگزار کرد.

وزارت نفت باید پاسخگو باشد

وی افزود: یکی از مطالبات ما پاسخگو کردن نفت به مردم است، آخرین کاری که صورت گرفت برخورداری از سهمیه نفت است و آمار‌ها بیش از ۵۰درصد است.

رضایی عنوان کرد: آخرین اقدام که با همت مجمع نمایندگان استان صورت گرفت، برخورداری حداکثری از سهمیه استخدام در پارس جنوبی است، میزان جذب در بخش‌های مختلف آن از ۵۰ درصد بیشتر است.

وی بیان کرد: در سفری که رییس جمهور پنج هزار میلیارد تومان از سهمیه نفت به استان بوشهر اختصاص داد، در دشتستان از سهمیه نفت، ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه نمازگاه، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سد دهرود، ۶۵ میلیارد تومان برای سد دالکی و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزاد راه بوشهر به شیراز تعهد داده‌اند که به این میزان هم راضی نیستیم.

یک بیمارستان پاسخگوی دشتستان نیست

رضایی در خصوص پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان گفت: به تازگی پیمانکار فاز دو انتخاب شده و ما می‌دانیم که یک بیمارستان برای شهرستان کافی نیست و باید حتما بیمارستان ۱۷شهریور با طراحی مناسب راه اندازی شود.

وی افزود: مشکل اصلی در بیمارستان شهید گنجی اورژانس آن است که تاکنون پنج میلیارد تومان برای طرح توسعه بیمارستان اخذ شده است.

آبگیری سد دالکی تا پاییز ۱۴۰۳

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سد دالکی مهمترین پروژه در بحث آب شهرستان است که پیمانکار پروژه قول آبگیری تا پاییز سال ۱۴۰۳ را داده است.

به سهمیه ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی قانع نیستیم

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده به مصوبه ۵۰ درصد استفاده از نیروی بومی در شرکت‌های پارس جنوبی قانع نیستم و باید ۱۰۰درصد آن سهم استان بوشهر باشد؛ مگر اینکه اصلا این تخصص در استان بوشهر وجود نداشته باشد.

دو سال است پیگیر بنزین یورو ۴ هستیم

وی در خصوص بنزین یورو ۴ گفت: دو سال است که اعلام می‌کنند بنزین یورو ۴ باید به استان‌هایی که آلایندگی بیشتری دارند داده شود، اما استان‌هایی که مشکلات آلایندگی کمتر از ما دارند، بنزین را دریافت می‌کنند و این توجیهات برای ما پذیرفته نیست.

برخی دانشگاه‌ها پولکی مدرک می‌دهند

رضایی گفت: برخی از دانشگاه‌ها به صورت پولکی، آپارتمانی و دکانی مدرک می‌دهند که باعث شده جوانان بیچاره ما بی سواد فارغ التحصیل شوند و کاری برایشان پیدا نمی‌شود و یا بازار کاری ندارند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار