صیاد بوشهری که به ناوچه آمریکایی برای ورود به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس هشدار داده بود، مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 04 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، در روزهای گذشته تصاویری از هشدار یک صیاد بوشهری به ناوچه آمریکایی در محدوده آب‌های بین‌المللی در نزدیکی عسلویه و کنگان منتشر شد که واکنش کاربران را در پی داشت.

جهانشیر خسروانی صیاد بوشهری بود که در حین ماهیگیری به گمان اینکه ناوچه آمریکایی بدون نصب پرچم ایران وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی شده، از طریق بی‌سیم‌هایی محلی و امواج رادیویی به ناوچه آمریکایی تذکر می‌دهد.

این صیاد اهل شیرینو در بندر کنگان، وقتی پاسخی از شناور دریافت نمی‌کند، با قایق ماهیگیری به ناو نزدیک‌تر شده و مجددا از طریق بی‌سیم به شناور تذکر می‌دهد که شما باید پرچم ایران را در بلند‌ترین نقطه ناو نصب کنید.

این اقدام باعث شد که شهردار عسلویه از جهانشیر خسروانی صیاد ماهیگیر بوشهری به پاس احساس مسؤولیت و حراست وی از حریم دریایی کشورمان تجلیل کند.

به گزارش فارس، مرز آب‌های سرزمینی به فاصله ۱۲ مایلی (هر مایل دریایی ۱۸۵۲ متر است) از خط مبدا ساحلی هر کشور گفته می‌شود که حق کشتیرانی و استفاده از منابع دریایی تنها در انحصار کشور ساحلی است و ۱۲ مایل دیگر آب‌های تحت نظارت آن کشور محسوب می‌شود و شناورها باید با هماهنگی کشور مبدا وارد این منطقه شوند.

استان بوشهر نیز با تاریخی درخشان در مقابله با استعمار و استکبار، در برهه‌های مختلف تاریخی از شهید رئیسعلی دلواری و زنان لَرده در مقابل ارتش انگلیس، شهید نادر مهدوی در مقابل ناوهای آمریکایی و رزمندگان نیروی دریایی در مقابل تفنگداران آمریکایی، رشادت‌های خود را نشان داده‌ و اجازه کوچکترین تجاوز به مرزهای آبی و خاکی استان بوشهر را به دشمن نداده‌اند.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار