صنعت گردشگری در دنیای کنونی روز به روز در حال رشد است و به منبع درآمدی پایدار برای بسیاری از کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است؛ در این بین با توجه به ذات طبیعت دوست انسان، «اکوتوریسم» قسمت اعظمی از صنعت گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 04 December 2023

به گزارش تابناک جزیره، امروزه با صنعتی شدن جوامع و افزایش آلایندگی‌های هوا، سلامت انسان‌ها دچار چالش‌هایی شده که در همین راستا نیاز به هوای پاک، آن را به بهره مندی از مناطق بکر طبیعی سوق داده که در نهایت با یک برنامه ریزی زنجیروار می‌تواند منجر به رونق گردشگری از نوع «اکوتوریسم» شود.

زیستن و تنفس در هوای پاک و سالم امروزه به جاذبه‌ای برای گردشگران تبدیل شده است؛ در شرایطی که آلودگی‌هوا در دنیای صنعتی امروز، انسان‌ها را کلافه کرده و حتی منجر به مختل شدن زندگی روزمره آنان شده است، قطع یقین معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق پاک و بکر ایران می‌تواند، جهشی در توسعه گردشگری را منجر شود.

در همین راستا جزیره زیبای مرجانی کیش از مناطقی در ایران محسوب می‌شود که هوای پاک آن هرچند زبان زد مردم مناطق اطراف است، اما تاکنون نه تنها اقدامی در شناساندن این ظرفیت کم‌نظیر گردشگری در بعد بین المللی صورت نگرفته است، بلکه بسیاری از مردم خود ایران نیز از وجود چنین ظرفیتی بالایی بی اطلاع هستند.

۲۴۶ روز بدون آلودگی هوا در کیش

«مرضیه سی سی پور» معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه کیفیت هوا طی هشت ماه جاری در جزیره کیش همواره پاک بوده است، گفت: طی هشت ماه نخست سال جاری حتی یک روز هم در جزیره کیش هوا آلوده نبوده است.

وی ادامه داد: هوای پاک کیش همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شود.

ذوق سفیران خارجی از آب و هوای پاک کیش

گشایش‌های دیپلماسی رخ داده در دولت سیزدهم و بهره مندی هوشمندانه از این فرصت سبب شده تا جزیره زیبای کیش طی روز‌های گذشته میزبان مقاماتی از کشور‌های خارجی یا نمایندگان آنان در ایران باشد؛ در همین راستا به سراغ تعدادی از آنان رفتیم تا نظر آنان در مورد کیش را جویا شویم.

سفیر کوبا: زیبایی و پاکیزگی کیش با سواحل کارائیب برابری می‌کند

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایرنا ضمن ابراز شگفتی از زیبایی‌های جزیره کیش با بیان اینکه این نخستین سفر وی به کیش است، گفت: مدت کمی در کیش بودم، اما آب و هوای پاک و طبیعت جذاب این جزیره به قدری زیبا است که با سواحل کارائیب برابری می‌کند؛ ما شگفت زده و علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کیش هستیم.

«آلبرتو گونزالس کاسالس» ادامه داد: کیش می‌تواند قطب صنعت سازگاز با محیط زیست در منطقه باشد و به عنوان یک الگو در سطح جهانی مطرح شود؛ ما علاقه مندیم در طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در کیش مشارکت کنیم.

هوای پاک کیش مستعد سرمایه گذاری در توسعه گردشگری سلامت است

شرایط ویژه بر جزیره «کیش» به حدی در سلامت زندگی فردی اثرگذار است که پزشکان برای بسیاری از افراد دارای مشکلات تنفسی حاد همچون جانبازان شیمیایی، زندگی در این جزیره را تجویز می‌کنند.

گردشگری سلامت نیز از حوزه‌هایی محسوب می‌شود که امروزه مورد توجه کشور‌های فعال حوزه گردشگری قرار گرفته است؛ اما باید توجه کرد که موضوعات درمانی تنها بخشی از گردشگری سلامت محسوب می‌شود.

شرایط ویژه بر جزیره «کیش» به حدی در سلامت زندگی فردی اثرگذار است که پزشکان برای بسیاری از افراد دارای مشکلات تنفسی حاد همچون جانبازان شیمیایی، زندگی در این جزیره را تجویز می‌کنند.

جزیره کیش همواره به عنوان منطقه‌ای مطرح است که می‌تواند بهترین مکان برای طی دوره نقاهت به دور از هرگونه آلودگی‌هوا، استرس و ازدحام باشد؛ این ویژگی «کیش» به حدی در سلامت زندگی فردی اثرگذار است که پزشکان برای بسیاری از افراد دارای مشکلات تنفسی حاد همچون جانبازان شیمیایی، زندگی در این جزیره را تجویز می‌کنند.

در همین راستا «آچان تودی» سرکنسول هند در بندرعباس در گفتگو با ایرنا بیان کرد: پاکی آب و هوای کیش مثال زدنی است؛ معتقدیم که این جزیره مستعد سرمایه گذاری در گردشگری سلامت است و ما برای حضور سرمایه گذاران هندی در کیش برنامه ریزی می‌کنیم.

سفیر برزیل: از آب و هوای پاک کیش شگفت زده هستم

«ادواردو گرادیلونه» سفیر برزیل در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز شگفتی از آب و هوای پاک کیش با بیان اینکه اولین سفر خود به این جزیره را تجربه می‌کند، افزود: قطع یقین این آخرین سفر من به جزیره کیش نخواهد بود؛ زیبایی این جزیره ما را شگفت زده کرد و به زودی با هیاتی تجاری برای سرمایه گذاری در کیش بار دیگر به این جزیره سفر خواهم کرد.

ذوق مربی «سوپرمن» از آب و هوای پاک کیش

«اریک اوسمانیس» مربی بین المللی تونل باد (Wind Tunnel) که آموزش بازیگرانی همچون «هنری کویل» در نقش سوپرمن و «تام کروز» در سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن را عهده دار بوده و اخیرا سفری نیز به کیش داشت به  گفت: در این جزیره احساس آرامش و امنیت را به وضوح می‌توانید حس کنید و همین موضوع به نظرم یک پیش شرط اصلی برای یک گردشگر است؛ دریای زلال، جزیره زیبا، هوای پاک و مردم با فرهنگ سبب شد که حس خیلی خوبی پیدا کنم.

وی با ابراز شگفتی از آب و هوای پاک، اظهار کرد که جزیره کیش یک سفر به یادماندنی برایش بوده که باعث می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور دوباره به ایران سفر کند.

«اوسمانیس» با ذوق زدگی از سفر به کیش اعلام کرد: خاطرات سفر به این جزیره را در صفحه‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک خواهم گذاشت.

در شرایطی که بسیاری از شهر‌های ایران و حتی کشور‌های منطقه دچار آلودگی هوا هستند و با این مشکل همواره در طول فصول مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند، جزیره مرجانی کیش می‌تواند فرصتی برای نفس کشیدن باشد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار