رئیس کل دادگستری استان یزد:
رئیس کل دادگستری استان یزد،گفت: پس از دستگیری قاتل در کمتر15 ساعت، کیفر خواست متهم اصلی نیز قبل از برگزاری مراسم هفتمِ مقتول صادر شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 07 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در این رابطه اظهار داشت: پس از تلاش مضاعف ضابطین امنیتی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمین حادثه مذکور، دستگاه قضایی نیز رسیدگی خارج از نوبت با هدف تشفی آلام جامعه را در عین التزام دقیق به موازین دادرسی، رعایت حقوق متهم و تعیین وکیل تسخیری در دستور کار قرار داد.
وی افزود: با حضور اکیپ بازسازی صحنه، تشخیص هویت، جمع آوری دقیق ادله و مستندات، کالبد شکافی جسد همراه با اقاریر صریح متهم ، کیفرخواست متهم در کمترین زمان ممکن صادر شد.
این مقام قضایی، تصریح کرد:‌ این قتل دارای ابعاد پیچیده قضایی و اطلاعاتی نیست و به همین سبب با تلاش مجموعه قضایی کیفرخواست صادر و در کمترین زمان ممکن در دادگاه کیفری یک استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این نوع جرائم خشن که جنبه هیجانی دارد یک خانواده را داغدار کرده است و خانواده دیگر را در اضطراب قصاص نفس قرار می دهد.
رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از دادستان عمومی و انقلاب و بازپرس ویژه قتل مامور به شهرستان میبد، پلیس اگاهی شهرستان و استان، مقام های قضایی، اجرایی و امنیتی و بسیجی استان، گفت: در این فقره قتل، پیام بموقع و آرامش بخش امام جمعه شهرستان میبد حضرت آیت الله اعرافی و تلاش های بی شائبه سایر مسئولین محلی و صبوری و همراهی اهالی میبد، موجب تشفی خاطر خانواده داغدار و سایر مردم منطقه گردید.
شایان ذکر است شامگان نهم آذر در پی یک درگیری در حاشیه شهر میبد و یک نزاع جمعی یک جوان میبدی به کام مرگ فرو رفت و یک جوان دیگر نیز در بیمارستان به سر می برد و عوامل دیگر این نزاع اکنون در انتظار رسیدگی قضایی قرار دارند. انتظار می رود دادگاه کیفری یک استان با دقت و سرعت لازم و دادرسی عادلانه و منصفانه حکم قانونی و مقتضی را صادر نماید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار