امام جمعه خواستار تسریع در اجرای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 08 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به فعال شده پروژه راه آهن بوشهر- شیراز بعد از ۲۴ سال در دولت سیزدهم، اظهار داشت: با عنایت مقام معظم رهبری با اختصاص اعتبار ارزی به این پروژه شروع بکار آن جدی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اهتمام جدی مسوولان استانی و ملی برای سرعت بخشیدن به این پروژه راهبردی، افزود: این راه آهن باید از بوشهر به عسلویه، بندرعباس، مکران و همچنین از شمال استان خوزستان، شلمچه، بصره و لاذقیه متصل شود تا هم خط مرکزی کشور به بوشهر متصل و هم خط ریلی مقاومت اجرا شود.

صفایی بوشهری گفت: اگر این طرح بزرگ راهبردی اجرا شود بدون تردید مردم منطقه از مزیت‌های فراوان آن بهره مند می‌شوند.

وی با اعلام اینکه کشور‌های مدعی حمایت از حقوق بشر، خود جنایتکارانی هستند که حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، بیان داشت: کشور‌های مستکبر به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلستان و بعضی از کشور‌های اروپایی نقص کننده حقوق بشر هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: امروز جهان دچار وارونگی واژه‌ها شده و ناقضان حقوق بشر علیه این حقوق فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقض مکرر آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، عنوان کرد: بدون تردید مقاومت فلسطین پیروز این نبرد و حامیان رژیم صهیونیستی و سکوت کنندگان در برابر جنایت‌های این رژیم روسیاهان تاریخ هستند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو از ارکان مهم مدیریت در شرایط کنونی و آینده نظام است، ابراز کرد: توجه به دانشگاه‌ها نگاهی راهبردی است و بهبود وضعیت دانشگاه ها، اعطا تسهیلات برای تحصیل، تامین تجهیزات به روز دانشگاه، زمینه سازی برای انتخاب رشته متناسب با جغرافیا منطقه و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مراکز موردنیاز باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار