مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: برای اولین بار در کشور، مستندی در مورد «کرامت شهدای گمنام» تولید می‌شود که مجموعه هنری ما و اسناد دفاع مقدس در کنار هم این موارد را ثبت و ضبط خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 13 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: استان بوشهر برای سومین سال متوالی و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ۱۵ آذرماه امسال میزبان پنج شهید گمنام بود که مورد استقبال گرم مردم شهیدپرور استان قرار گرفت.

وی افزود: امسال به درخواست دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اکثر مدارس دخترانه و پسرانه در تمامی مقاطع، میزبان شهدای گمنام بودند و مراسم فرهنگی بسیار خوبی در مدارس اجرا شد.

سرهنگ غریبی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان، میزبان این شهدا بوده‌اند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، هر شهرستان به مدت دو روز میزبان یک شهید گمنام است.

وی با اشاره به اینکه عنایت شهدا در رفع موانع جزو کرامات آن‌هاست، اضافه کرد: در کنار اتفاقات فرهنگی در مراسمات، مسائل عاطفی و بیان خاطرات جالب از وقایع و خود شهدا ما را برآن داشت تا برای اولین بار در کشور، مستندی در مورد «کرامت شهدای گمنام» تولید کنیم که مجموعه هنری ما و اسناد دفاع مقدس در کنار هم این موارد را ثبت و ضبط خواهند کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مراسم خاکسپاری پیکر پاک این شهدا پس از تشییع از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بهشت صادق، در ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: از این پنج شهید، یک شهید در روستای «گلکی» شهرستان تنگستان، یک شهید در روستای «آبطویل» شهرستان بوشهر، دو شهید در «دهقاید» و «بوشکان» در دشتستان و یک شهید هم در شهرک پردیس جم به خاک سپرده خواهند شد.

غریبی با اشاره به اینکه شمار شهدای گمنام مدفون در استان بوشهد ۱۷۳ نفر در ۷۵ گلزار شهدا است، ادامه داد: ۲۷۰ برنامه با حضور این شهدا در سطح استان در حال برگزاری است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار