مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: تاکنون ۲۷۰ برنامه با حضور شهدای گمنام در سطح استان برگزار شده است،
کد خبر: ۱۱۴۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 17 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، پیکر پاک و مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها در شهر بوشهر تشییع و برای خاکسپاری به سایر نقاط استان منتقل شدند.

سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیکر این شهدا از ۱۵ آذرماه وارد استان شد در شهرستان‌ها و مدارس تشییع شدند.

وی افزود: محل شهادت این شهدای گمنام در مناطق مهران، بندی‌خان، شلمچه و فکه و سن آن‌ها بین ۲۴ تا ۴۵ سال است.

سرهنگ غریبی با بیان اینکه این شهدا در عملیات‌های والفجر مقدماتی و ۳، بیت‌المقدس ۴ و کربلای ۵ به فیض شهادت نائل شده‌اند، گفت: ۲ شهید در روستای "دهقاید" و شهر "بوشکان" دشتستان، یک شهید در روستای " گلکی" شهرستان تنگستان، یک شهید در روستای " آبطویل" شهرستان بوشهر و یک شهید در شهرک پردیس شهرستان جم خاکسپاری می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۰ برنامه با حضور شهدای گمنام در سطح استان برگزار شده است، تاکید کرد: با حضور این پنج شهید، شمار شهدای گمنام مدفون در استان بوشهر به ۱۷۳ شهید و تعداد گلزار شهدای گمنام به ۷۵ نقطه افزایش می‌یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مستند صحنه‌های حضور مردم در استقبال از شهدای گمنام در سراسر استان تهیه می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار