پیکر پاک شهید والامقام علی دشت‌بوری از شهدای مدافع امنیت در حادثه تروریستی راسک در بوشهر تشییع و در شهر آباد تنگستان خاکسپاری شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 19 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، بوشهر از دیربار دیار مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار بوده و فرزندان این بندر همواره با ایثار جان و از خودگذشتگی از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و پوزه چپاولگران را به خاک مالیده‌اند.

فرزندان این دیار زمانی در قامت شهیدی، چون رئیسعلی دلواری در برابر انگلیسی‌ها قد علم کردند و اجازه تجاوز به خاک کشور را ندادند؛ در دوران انقلاب اسلامی هم با تقدیم شهیدانی، چون حجت‌الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری، احمد حیدری و سمنبر عالی‌پور از پیشتازان انقلاب بودند.

در دوران دفاع‌مقدس هم بندرنشینان جنوبی با حمله صدام به خاک کشور برای دفاع از کشور راهی جبهه‌ها شدند؛ اوج حماسه بندرنشینان را شهید نادر مهدوی و همرزمانش در جریان مقابله به مثل با شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار در خلیج‌فارس رقم زدند.

آری اینجا مهد مقاومت و شجاعت و ایثارگری است و مردمان این دیار برای ایثار جان خود همواره آماده بوده و هستند.

در روز‌های گذشته در جریان حمله کوردلانه تروریست‌ها در راسک، ۱۱ نفر از مدافعان امنیت کشور به فیض شهادت نائل آمدند و تعدادی نیز مجروح شدند که شهید علی دشت‌بوری از استان بوشهر هم در بین شهدای این حادثه بود.

آیین تشییع شهید علی دشت‌بوری از شهدای حادثه تروریستی راسک سیستان و بلوچستان، امروز با حضور گسترده و پرشور مردم بوشهر برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حضور مسوولان بلندپایه استانی شاهد حضور گسترده مردم از اقشار مختلف بودیم.

عکس شهید دشت‌بوری بر دستان بسیاری از افراد دیده می‌شد، کودکان با گرفتن عکس شهید بر دستان خود این پیام را به دشمن مخابره کردند که در مسیر این شهید قدم برمی‌دارند و همچون پدران و مادران خود ذره‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و امام و شهدا کوتاه نمی‌آیند.

مردم حاضر در این مراسم با شعار‌های کوبنده و محکم "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" نفرت و انزجار خود را از سیاست‌های دنیای استکبار نشان دادند و خواستار جوابی کوبنده به عاملان این جنایت شدند.

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر در مراسم استقبال از پیکر شهید علی دشت‌بوری، با بیان اینکه این عملیات کور موجب تضعیف نظام اسلامی نمی. شود، اظهار داشت: این عملیات‌های کور به‌جایی نمی‌رسد و دشمن جز توانمندی و اقتدار ایران را شاهد نخواهد بود.

وی با اشاره به اقتدار فراجا در بحث امنیت، افزود: به‌زودی شاهد نابودی گروهک‌های تروریستی خواهیم بود.

احمد محمدی‌زاده زاده استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه امنیت امروز کشور مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی فراجا است، گفت: آمریکا و اسرائیل مزدورانی در منطقه دارند که به‌دنبال خدشه‌دار کردن امنیت کشور ما هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تضعیف نقش بنیادی فراجا در کشور است، افزود: شهدایی، چون علی دشت‌بوری با نثار جانشان توطئه دشمن را سرکوب کردند.

سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر هم در این مراسم با بیان اینکه شهدا عزت و اقتدار را به این نظام و انقلاب داده‌اند، گفت: استان بوشهر ۱۵۹ شهید در عرصه‌های مختلف، چون مبارزه با مواد مخدر، شرارت و امنیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: با وجود این شهدا دیگر کارکنان عزم خود را جزم کرده و هر روز مصمم‌تر از قبل برای حفظ امنیت تلاش می‌کنند.

گفتنی پیکر پاک شهید والامقام مدافع امنیت علی دشت‌بوری بعد از مراسم باشکوه تشییع در بوشهر به زادگاهش منتقل و ظهر امروز در شهر آباد تنگستان با حضور باشکوه مسوولان، فرماندهان نیرو‌های نظامی، انتظامی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم تشییع و دفن شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار