مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) فردا در تمام مدارس استان یزد طرح روز بدون کیف اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ 02 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد،  محمدکاظم رحیمی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست با جمعی از فرهنگیان استان یزد با اشاره به اینکه تلاش شده که در کنار تعلیم بحث تربیت به صورت جدی و آن گونه که باید و شاید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در این زمینه، موضوع فعالیت‌های غیردرسی است که هر مدرسه برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال برنامه‌های مختلفی توسط مدارس استان یزد در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی، دینی برگزار شده و خوشبختانه دانش‌آموزان هم نسبت به آن بسیار علاقه‌مند بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در راستای تحقق راهکار‌های 4-1، 7-1، 4-2 و 5-2 سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی و احیای هویت افتخارآمیز اسلامی- ایرانی، تقویت ایمان، بصیرت دینی و باور به ارزش‌های انقلاب اسلامی و بر اساس مصوبه شورای معاونین این اداره کل، این برنامه را اجرا می‌کند.

وی به اجرای طرح روز بدون کیف اشاره کرد و ادامه داد: در روز بدون کیف، آموزش تعطیل نیست بلکه در این روز به صورت همزمان در تمام مدارس ابتدایی استان یزد با محوریت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، سالروز تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

رحیمی‌نژاد گفت: این برنامه‌ها با در نظر گرفتن ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت و اقتضائات سنی دانش آموزان در هر پایه تحصیلی همراه با اجرای فعالیت‌های مناسب و خلاقانه (بر اساس محور‌های تعیین شده در حوزه‌های آموزشی و پرورشی) اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به برگزاری جشن تکلیف دو هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی مدارس یزد اشاره کرد و گفت: این برنامه امروز و با حضور تمامی این دانش آموزان در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد جعفر(ع) برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار