رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی با همکاری دبیرخانه اهل سنت کشور، حوزه‌های علمیه استان و دیگر نهادها در سه کمیسیون کلام، فقه و زنان هفته آینده در گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 03 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم شامگاه سه‌شنبه در جمع روحانیون، علما و ائمه نماز جماعات شیعه و سنی با موضوع نشست هم‌اندیشی سیره نبوی و منزلت اهل بیت(ع) در قرآن ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهارکرد: حضرت زهرا(س) الگوی کامل و بی‌بدیل برای همه مسلمانان است که اگر این حضرت مرد بود قطعا رسول خدا برای امت اسلامی می‌شد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی با همکاری دبیرخانه اهل سنت کشور، حوزه‌های علمیه استان و دیگر نهادها در سه کمیسیون کلام، فقه و زنان هفته آینده در گلستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: همه ما بدهکار این سردار شهید هستیم و شهید سلیمانی در بسیاری از رفتارها و منش به مانند یک مکتب عمل کرد و الگویی برای جوانان ایرانی است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: همه ما مسئولان و علمای اهل دین باید مانند شهید سلیمانی جلوتر از همه و کار جهادی کنیم تا دیگران با دلگرمی از تلاش مسئوولان، پشت سر ما حرکت کنند.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ ترکیبی خود تلاش دارند تا نگرش جوانان به اسلام و دین را تغییر دهند و روحانیون و علمای دینی باید با ظرافت کامل و مسیر منطقی و داشتن دغدغه بتوانند مسیر اصلی دین را نشان دهند.

*دشمنان جاهلیت مدرن را نشر و ترویج می‌کنند

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: بین معنی سنت و سیره پیامبران و ائمه اطهار تفاوت وجود دارد و برخی اوقات حتی کارشناسان بدون تفاوت معنی این کلمات از آنها در یک جمله استفاده می‌شود.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به رسالت مهم روحانیون و علمای اهل سنت و شیعه در هدایت انسانها تصریح کرد: یکی از تکالیف و رسالت سخت امروز روحانیون و علما با توجه به توطئه‌های دشمنان و کشورهای غربی، مبنی بر ترویج و نشر جاهلیت مدرن، از بین بردن این جاهلیت در بین جوانان و نسل امروز است.

وی بیان کرد: دشمنان با هدف تضعیف اعتقادات جوانان و تغییر باورهای آن‌ها، جاهلیت مدرن را نشر و ترویج می‌کنند و تا زمانی که این جاهلیت در بین جوانان نشر و تقویت شود نمی‌توانیم آنها را در مسیر دین و اسلام هدایت کنیم.

ترابی ادامه داد: در این جاهلیت، سبک زندگی و نظام اداره جامعه ضداسلام طراحی شده‌ است تا به تدریج باورها و اعتقادات جوانان کمرنگ شود و تمدن غرب به آرامی در بین نسل امروزی فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: همه علما و روحانیون شیعه و سنی باید در قالب یک امت واحده، اسلام، دین و سیره نبوی را بین جوانان ترویج و نهادینه کنیم تا جاهلیت مدرن در کشور از بین برود.

*بصیرت لازمه رشد جامعه است

امام جمعه شهر فراغی هم در این نشست گفت: آگاه بودن به مسائل روز جامعه و جهان و داشتن بصیرت برای رشد فردی و اجتماعی مردم جامعه لازم است و در سایه بصیرت می‌توان در برابر توطئه‌های دشمنان مبارزه و مقاومت کرد.

آخوند محمدامین صفری افزود: وظیفه روحانیون و علما علاوه بر تبلیغ دین، عمل به قرآن و پیروی از سیره پیامبران است تا الگو و اسوه خوبی برای مردم جامعه باشند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های سردار سلیمانی تصریح کرد: نام شهید سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان و کاخ‌های آنها می‌کرد و این بزرگ مرد مقاومت و مبارزه در هر نقطه از کره زمین که فریاد مظلومی را می‌شنید فارغ از قوم و مذهب، و تنها به عنوان یک انسان برای نجات وی تلاش و مبارزه می‌کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار