معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان، گفت: پرونده قضائی این حادثه تروریستی تشکیل شده و به محض شناسایی عوامل آن اقدامات لازم آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 04 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، کاظم غریب‌آبادی امروز در سفر به استان گلستان در همایش تبیین ابعاد حقوقی و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره قربانی تروریست بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر از ایرانیان بی‌گناه بر اثر ترور به شهادت رسیدند.

غریب‌آبادی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دستگاه قضا برای مقابله با حملات تروریستی عزم جدی دارند، افزود: رییس قوه قضاییه نیز روز گذشته ضمن صدور پیام به مسوولان دستگاه قضایی دستور پیگیری این جنایت را صادر کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به عوامل حادثه تروریستی کرمان، گفت: تقریبا مشخص است که چه کسانی دست به این اقدامات خبیثانه می‌زنند و یا چه کسانی از این گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند. قطعا اقدامات جنایتکارانه عاملان این حادثه تروریستی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی در ادامه به محاکمه گروهک‌های تروریستی و عوامل آنها و اجرای عدالت اشاره کرد و گفت: اگر عوامل این حادثه تروریستی در خارج از کشور هم باشند که عمده آنها در خارج از کشور هستند استرداد عوامل این حادثه را در چارچوب همکاری‌های قضایی پیگیری خواهیم کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه تا زمان اجرای عدالت ساکت نمی‌شینیم، یادآور شد: اجرای عدالت فقط از طریق دستگاه قضایی انجام نمی‌شود و برای برخورد با گروهک‌های تروریستی از ظرفیت‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آنها تشکیل پرونده قضایی است.

به گفته معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه؛ دستگاه‌های ذی‌ربط امنیتی و قضایی برای شناسایی دقیق حادثه تروریستی کرمان‌ مشغول هستند و نتیجه پیگیری‌ها از طریق مقامات قضایی ذی‌ربط انجام خواهد شد.

غریب‌آبادی همچنین به آخرین وضعیت رسیدگی قضایی به پرونده ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: کیفرخواست این پرونده اردیبهشت ماه امسال به دادگستری تهران ارسال شد و شعبه ویژه متشکل از سه قاضی تشکیل و تمامی تشریفات قضایی آن انجام شده و هفته بعد موعد تعیین وقت رسیدگی آن خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بررسی پرونده ترور سردار سلیمانی در جمهوری اسلامی وارد مرحله رسیدگی قضایی شده و اولین جلسه دادگاه بعد از ابلاغ اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترور سردار سلیمانی و همراهانش در عراق رخ داده با نظام قضایی این کشور نیز ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی داریم و تقاضای ما از دوستان ما در عراق تسریع امر رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی است.

غریب آبادی با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور عراق نیز به ما قول دادند کیفرخواست پرونده شهید سلیمانی را به زودی تنظیم و به دادگاه می‌کنند، تصریح کرد: به زودی در عراق نیز شاهد برگزاری دادگاه برای جنایتکاران حادثه ترور سردار سلیمانی خواهیم بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار