رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش بی وقفه مجموعه قضایی استان رای پرونده قتل نوجوان میبدی در کمتر از ۴۰ روز از تاریخ ارجاع توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک استان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 18 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری با اشاره به وقوع یک فقره قتل در 9 آذر ماه سال جاری در شهرستان میبد و حوادث پس از آن گفت: با توجه به حساسیت ها موجود این پرونده، حدود 40 روز از تاریخ ارجاع و پس از طی مراحل لازم دادگاه با حضور طرفین پرونده تشکیل و رای صادر شد.

وی افزود: متهم پرونده که از اتباع می‌باشد به جرم قتل عمدی مرد مسلمان در ماه غیر حرام به وسیله چاقو به قصاص نفس به شیوه متعارف محکوم شد.

دهشیری در تبیین روند رسیدگی به این پرونده گفت: پس از تشکیل پرونده متهم که از صحنه گریخته بود در کمترین زمان ممکن توسط عوامل امنیتی و انتظامی شناسایی و با دستور قضایی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و حواشی که پس از این قتل در شهرستان میبد ایجاد شد، با حضور اکیپ بازسازی صحنه، تشخیص هویت، جمع آوری دقیق ادله و مستندات، کالبد شکافی جسد همراه با اقاریر صریح متهم، کیفرخواست متهم در کمتر از 7 روز صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در ادامه پرونده جهت رسیدگی به شعبه اول کیفری استان ارجاع و با توجه به اینکه پرونده فاقد ابعاد پیچیده قضایی و اطلاعاتی بود در کمتر از 40 روز از تاریخ ارجاع دادگاه تشکیل و رای متهم پرونده صادر شد.

عالی ترین مقام قضایی استان خطاب به نوجوان و جوانان اضافه کرد: عصبانیت، هیجانات و عدم مهارت کنترل خشم می تواند اثار جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد همانگونه که در این پرونده ندامت و پشیمانی قاتل در مقابل اولیای دم متقاضی قصاص نفعی برای او به همراه نداشت.

دهشیری تصریح کرد: رای صادره از دادگاه کیفری 1 استان به مدت 20 روز از زمان ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار