رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از ایجاد ۱۴ موکب دائمی فرهنگی در نوار ساحلی بوشهر در شب‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 20 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در دیدار با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۴ موکب دائمی فرهنگی در نوار ساحلی بوشهر در شب‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در بوشهر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت خودجوش گروه‌های مردمی اجرا می‌شود، افزود: هر موکب نیازمند معین و حامی است تا وجهه بهتری پیدا کند.

جمالی یکی از مسائل مهم را مسئله حجاب و عفاف برشمرد و بیان کرد: توجه به طرح‌های فرهنگی در سواحل استان بوشهر ضروری بوده و در ساماندهی سواحل و پلاژ و طرح‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده که لازم است این برنامه‌ها روزافزون شود. حجاب و عفاف نه با موازین سلبی و نه فعالیت فرهنگی صرف اجرایی نخواهد شد، بلکه با تلفیقی از این دو رویکرد، باید بدان پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از نوع تفکر و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی، اضافه کرد: این نوع رویکرد با استقبال روبرو بوده که نشان دهنده حرکت صحیح و ارزشمند دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه انقلابی و ولایی در دانشگاه وجود دارد و بستر فعالیت در این باره نیز فراهم بوده، اثرگذاری هر برنامه یا فعالیت به‌ویژه در حوزه فرهنگ، نیازمند همراهی و همگامی همه منابع، مصارف و نیروی انسانی است. دانشگاه می‌تواند در سطح جامعه ایده پرداز و نگاهی تأثیرگذار به مسائل داشته باشد.

جمالی با اشاره به اینکه دانشگاه در سنوات قبل متولی برنامه‌های مردمی مناسبی در سطح جامعه بوده، عنوان کرد: یکی از توقعاتی که از دانشگاه می‌رود این است که بیش از گذشته در این حوزه ورود کند؛ چراکه با هم‌افزایی، برنامه‌ها قدرت و برد بیشتری پیدا می‌کند.

فرهنگ دینی، موضوعی پایه‌ای و اساسی است

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه، توجه به مسائل فرهنگی و دینی است، گفت: فرهنگ دینی، موضوعی پایه‌ای و اساسی است. دانشگاه با همه عناصر و انتقادات سازنده در تعامل بوده؛ اما گاهی حفاظت از اهداف و سرمایه‌ها، نیازمند روش‌ها و اجرای چارچوب قانونی است. انجام کار فرهنگی مستلزم آگاه‌سازی بوده و قانون، از راهکار‌های ایجاد فرهنگ است.

وی ادامه داد: با تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی و ورود جدی به مسائل اجتماعی و شهری در سنوات گذشته در استان بوشهر شاهد برنامه‌هایی شامل طرح‌های مواسات، ایجاد موکب اربعین یا فرهنگی در ایام نوروز در سواحل استان، برگزاری همایش‌های ملی و استانی و نیز جشنواره‌های فرهنگی نظیر شب‌شعر و مشاعره علوی هستیم.

رازقی افزود: کار فرهنگی در بازه کوتاه‌مدت جواب نخواهد داد، تأثیرات کار فرهنگی زمان‌بر بوده؛، اما هنگامی که ایجاد شود، برچیده شدنشان بسیار سخت و تقریباً غیرممکن خواهد بود که این یک حسن است.

دانشگاه آزاد اسلامی در ریل انقلاب قرار دارد

حجت‌الاسلام مسعود داستار مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با تأکید بر اینکه در مجموعه دانشگاه، امور با رویکرد کلان در حال پی‌ریزی و اجراست، بیان کرد: برنامه‌های انقلابی، فرهنگی و مذهبی در دانشگاه با حمایت و همراهی همه مجموعه و ارکان دانشگاه همراه است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ریل انقلاب قرار گرفته، توضیح داد: آرامش سازنده‌ای در مجموعه دانشگاه حکم‌فرماست. دانشگاه پیشقدم و پیشگام در برگزاری جلسات تعاملی و هم‌افزایی در سطح جامعه بوده و این مسئله در دیدار‌های متعدد با مدیران و مسوولان ارشد استان و نهاد‌های استانی با قاطعیت اعلام کرده و پای کار آمده است.

داستار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای بسیاری از برنامه‌ها علاوه بر همراهی، متولی بوده است، مطرح کرد: یکی از موضوعات مهم کنونی کشور، مسئله انتخابات است که ضمن اینکه نباید اجازه داد از شرایط مهم و اثرگذار دانشجو و دانشگاه بهره‌برداری جناحی شود، باید از این ظرفیت برای بهترین روند، بهره‌برداری کرد و در راستای مشارکت حداکثری برنامه‌های متعدد مانند مناظره و پرسش و پاسخ و گفت‌وگوی آزاد و ... بهره برد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار