عضو ارشد شورای وحدت کشور گفت:امروز در عرصه مشارکت انتخابات و جهاد تبیین مردم پیروز میدان هستند و کسانیکه چوب لای چرخ انقلاب می‌گذارند بدانند که محکوم به شکست خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 23 January 2024

به گزارش تابناک رضوی ،علی کیهانیان در نشست صمیمی با مردم مشهد در همایش جهاد تبیین سیاسی که به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برگزار شد اظهارداشت:در قرآن آمده است ای کسانیکه ایمان آورده اید چرا حرفی را می‌زنید که به آن عمل نمی‌کنید،این معیار یک مومن مسلمان است و پاک‌دستی و غرور دینی، صداقت و اخلاص، شجاعت و شهامت را با این عمل به منصه ظهور می‌رساند.

وی افزود:امروز مقام معظم رهبری به عنوان مبتکر جهاد تبیین، جهاد تبیین را مقابل جنگ نرم قرار دادند، چرا که ورود به جنگ لازمه اش شناخت دشمن در مبانی جنگ نرم و تجهیز به ابزار شناخت است،امروز در عرصه مشارکت انتخابات و جهاد تبیین مردم پیروز میدان هستند و کسانیکه چوب لای چرخ انقلاب می‌گذارند بدانند که محکوم به شکست خواهند بود.

دبیر کل جبهه حامیان مردم گفت: این انقلاب با حضور مردم به مسئله ظهور رسید لذا از عملکرد مسئولین تا خیانت جهان سلطه همه این مبانی نیازمند جهاد تبیین است و نور انقلاب با خیانت خاموش شدنی نیست و چهار مولفه امنیت، مشارکت، صلابت، رقابت امروز دغدغه همه است،.

کیهانیان تصریح کرد: در دنیا ملت، حکومت و حاکمیت یک نخ اتصال دارد به نام اعتماد ، اعتقادی که توسط بعضی از مدیران سست و به پارگی رسیده است، چطور می‌شود که ملت از حاکمیت جدا نمی‌شود با توجه به گسلی که حکومت با کم کاری و یکسری از مسائل ایجاد کرده؛ آنچه ملت را به حاکمیت متصل کرده اعتقاد است.

عضو ارشد شورای وحدت کشور بیان کرد: ملت ایران صاحبان اصلی ایران و رساندن افراد به قدرت هستند که به سادگی می‌توانند از قدرت او را نیز به زمین بزنند اما حیا می‌کنند و ملت ایران همیشه در صحنه انقلاب هستند و نباید نگران مشارکت مردم بود، ملت ایران باشعور و شور است و امت اسلامی است که یاران واقعی امام زمان و منتظران امام زمان (عج) هستند لذا تکلیف ما از حیث مشارکت مشخص است.

وی عنوان کرد: هر نظامی یک مثلث طلایی دارد که یک ضلع آن امنیت درونی و بین المللی است اگر فرماندهی کل قوا به دست مقام معظم رهبری نبود، مانند اقتصاد با مشکل روبه رو می‌شدیم و الان همچنان که بلایایی بر سر همسایگانمان در لبان و فلسطین و غزه و افغانستان و عراق سوریه آمده است بر سر ما هم این بلاها می‌آمد اما با فرماندهی معظم له و ملتی که 8 سال در برابر دشمن بعثی ایستاد و با جانشان راه را باز می‌کردند و محتاج کشورهای دیگر نشدند و امروز جزو 5 کشورهای مسلم و مزین به پیشرفته ترین لوازم دفاعی هستیم و وجود مقام معظم رهبری و حضور فرماندهان و جوانان متخصص توانسته ما را به این بازدارندگی برساند.

کیهانیان ادامه داد: ضلع دیگر مثلث طلایی فرهنگ است؛ فرهنگ یعنی آداب و رسوم ، مسائل و اعتقاداتی که به صورت رفتار در جامعه تسری پیدا کرده است.اگر این فرهنگ بین المللی شود تبدیل به تمدن می‌شود که مقام معظم رهبری برای رسیدن به تمدن تاکید دارند به این معنا که یک رفتاری را طراحی کنیم که در دنیا تسری پیدا کند یکی از این مبانی، خط مقاومت است که ام القرای آن و نقطه شروعش کشور ایران است که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تفکر شیعی به شمار می‌آید و بعد از 75 سال سنگ فلسطینی در انتفاضه تبدیل به موشک های منهدم کننده اسرائیل و باعث از هم پاشیدن هیمنه اسرائیل و جهان غرب شد.

عضو ارشد شورای وحدت کشور اظهارکرد: فرهنگی که در اختیار مقام معظم رهبری است در حال رشد است اما فرهنگی که در اختیار دولت و حکومت و رای مردمی است متاسفانه رو به افول است و در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست مانند طرح صیانت از فضای مجازی که کارشناسی نیست لذا این مباحث نشان می‌دهد که کانون قانون گذاری دچار خلل در مبانی فرهنگی است.

وی گفت: ضلع سوم مثلث طلای اقتصاد است؛اقتصاد از مبانی فقهی ماست چرا که اگر فقر از دری وارد شود ایمان از دری دیگر خارج می‌شود، آیا در مبانی اقتصادی کشور موفق بوده است یا خیر؟قطعا جواب خیر است و باید آسیب شناسی کرد، چرا که هر کسی پشت فرمان قطار اقتصاد بنشیند به اهداف اقتصاد عالیه نخواهد رسید و این ریل و قطار اقتصادی با این شیوه به ناکجا آباد است.این مسیر اقتصادی چند رکن دارد؛ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادارات و وزارتخانه‌های مستقیم تاثیرگذار در اقتصاد مانند وزارت نفت، اقتصاد و دارایی،کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی؛ گرچه تورم در دنیا غیر قابل کنترل شده اما در ایران غیر قابل پیش بینی است. لذا باید هر 6 ماه نماینده‌ها ارزیابی شوند، چرا که مجلس در راس امور تصمیم گیری برای مردم قرار دارند.

دبیر کل جبهه حامیان مردم گفت: نماینده شدن تنها این نیست که در صحن حضور داشته باشند، احیای پاسخگویی به مسائل مردم از جمله موضوعاتی است که باید مردم مطالبه کنند و هر مسجد باید یک پایگاه مردمی و هم اندیشی باشد و هر هفته مسئولین پاسخگوی مشکلات و مسائل مردم در فضای مسجد باشند، باید مردم مطالبه گری را بشناسند، مردم از احزاب و تشکل‌های سیاسی جدا نشوند چرا که مطالبه گری از طریق همین تشکل‌ها و احزاب پیگیری می‌شود؛مسئولین را مقابل مردم قرار دهید تا پاسخگو باشند و مسائل و مشکلات و اولویت های شهرتان را با مسئولین بازگو کنید.

وی ادامه داد:احیای آرمانهای انقلاب بر مبنای فرمایشات امامین انقلاب، احیای فرهنگ پاسخگویی مسئولین در حوزه های محلی، ملی و بین المللی و نهادینه کردن مطالبات مردم بر مبنای نیازهای اقشار مختلف از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به سیستم مدیریتی کشور کمک کند در همین راستا مجلس یازدهم را در سه حوزه مورد ارزیابی قرار می‌دهیم اینکه ایا برایند فعالیت مجلس شورای اسلامی در جهت منویات مقام معظم رهبری و مردم بوده است ؟آیا ارتباط نماینده مجلس با افرادی که به وی رای دادند چهره به چهره در طول چهار سال اتفاق افتاده و ارتباط و مشورت فکری با مردم داشته است؟ آیا بود و نبود نماینده مجلس در حوزه انتخابیه موثر بوده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار