از جاده وفاق عبور می‌کنم و از دل شهر دیر به منطقه بندری‌اش می‌رسم، آنجایی که لنج‌هایی با قامت ایستاده تاریخ بندر دیر در کنار هم پهلو گرفته‌اند و منطقه ترانزیتی با رمپ‌ها و دستگاه ایکسری، به زمین امن صادرات کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 01 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه مظفری پور: موج آب دریا را زیرپایم می‌بینم، حس ایستادن وسط یک جزیره کوچک را دارم، صدای ماشین‌های سنگینی که درحال ساخت جاده در کنار دریا هستند با صدای امواج درهم آمیخته شده است، اینجا جاده وفاق است که با ۳۰۵ میلیارد تومان از بیت‌المال برای کوتاه‌تر کردن سفر مردم جنوب کشور به آخرین لحظات پایان طرح نزدیک می‌شود. 

به قول یونس باربرز فرماندار دیر، «وفاق باید می‌بود تا شهرستان دیر، بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران از بن‌بست و زندان عقب‌افتادگی نجات پیدا کند.» و من به لبخند شهرستانم در هنگامه نجات یافتن می‌اندیشم، در زمانی که دروازه ورودی منطقه جنوب کشور می‌شود.

البته پیش از این هم زیاد از عقب افتادگی این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان شنیده و دیده‌ام اما مهم‌ترین چیز این است که دیر، الان روی دور پیشرفت می‌چرخد. 

آنچنان که قطری‌ها اینجا را تنگه دوم خلیج فارس می‌خوانند و برای دست دادن به بوشهر آن‌هم از طریق شهرستان دیر، به تونل زدن روی‌ آورده‌اند و به‌دنبال تونل زیر دریایی ۱۶۰ کیلومتری هستند. 

دیر دست راست واردات خودرو از همسایه‌های خلیج فارس 

از جاده وفاق عبور می‌کنم و از دل شهر دیر به منطقه بندری‌اش می‌رسم، آنجایی که لنج‌هایی با قامت ایستاده تاریخ بندر دیر در کنار هم پهلو گرفته‌اند و منطقه ترانزیتی با رمپ‌ها و دستگاه ایکسری، به زمین امن صادرات کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شده است. 

اینک این بندر، دست راست جنوب کشور برای ورود خودرو از کشورهای همسایه خلیج فارس نیز است. دیر با داشتن ۹۵ کیلومتر مرز ساحلی، روی سکوی اول مرزهای ساحلی در بین دیگر‌ شهرستان‌های استان است و برای همین ظرفیت شگرف است که جای جای این مرز ساحلی در دست مردمی خواهد بود که برای آبزی‌پروری همتی داشته باشند. 

فرماندار دیر: من وُیس می‌فرستم، او مدرسه برایمان می‌سازد 

حال که نقاط پر ظرفیت دیر را از نگاه گذرانده‌ام به سوی فرماندار دیر می‌روم، کسی که اگرچه از کمبود فضای آموزشی و تجهیزاتی مدرسه‌های این شهرستان، خود نیز در رنج است اما از ارتباطاتش برای ساخت مدرسه اینطور می‌گوید: «مرد خیری در کویت می‌شناسم که من برایش ویس می‌فرستم و او برایمان مدرسه می‌فرستد.» این واکنش باربرز به مرد خیری است که دغدغه‌اش کمک برای رفع مشکلات مدرسه‌های شهرستان دیر است. 

ظرفیت‌های این شهرستان باعث شده است که دیر، دهه فجر امسال را با ۶۴ طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد تومان شروع کند و این ابتدای چرخ پیشرفت و شکست حصار عقب افتادگی این شهرستان است. 

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار