رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۶ هزار دانشجو و ۲ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی و مدارس سمای استان بوشهر در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 08 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ظهر امروز در چهل و هفتمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اظهار داشت: وام‌دار کسانی هستیم که خالصانه و بدون منت برای ایران اسلامی، انقلاب و نظام اسلامی از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، متذکر شد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی، خدمت به کشور و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ذیل منویات مقام معظم رهبری و ارتقای شاخص‌های اهداف جمهوری اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه ذیل اسناد فاخر و بالادستی نظام جمهوری اسلامی در حال فعالیت است، ادامه داد: تلاش‌های اعضا و ارکان دانشگاه، ارتقای شاخص‌های دانشگاه برگرفته از اهداف عالیه نظام و کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی، انتخابات و حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه نه‌تن‌ها موضوع اصلی کشور، بلکه موضع مهم و راهبردی دشمنان انقلاب است، عنوان کرد: تبیین واقعیت انتخابات، نتیجه انتخاب اصلح برای کشور و تلاش برای حضور حداکثری تمامی اقشار در این رویداد مهم سیاسی، یک وظیفه غیرقابل چشم‌پوشی برای خدمتگزاران کشور و مردم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۶ هزار دانشجو و ۲ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی و مدارس سمای استان بوشهر در حال تحصیل هستند، افزود: این آمار بیانگر سبد قابل توجه دانشگاه استان بوشهر برای جلب مشارکت مردمی در انتخابات است؛ چراکه آخرین اطلاعات از استان بوشهر نشان‌دهنده حضور ۶۰۰ هزار واجد شرایط رأی است که با توجه به تعداد دانشگاهیان و خانواده آنان، باید عددی نزدیک ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر را برای دانشگاهیان استان بوشهر در سبد انتخابات پیش رو مدنظر قرار داد که بسیار قابل توجه است.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به واسطه قرار داشتن مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در خارج از شهر و نبود زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی در بوشهر، این دانشگاه به‌لحاظ زیرساخت‌های قابل دسترسی و فعال، ضعیف است، توضیح داد: دانشگاه بوشهر دست به گریبان بسیاری از چالش‌ها و کمبود‌ها بوده که در حال آسیب زدن به تلاش‌ها و اهداف و عملکرد دانشگاه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان بوشهر همچون دریا، صنایع، نخیلات و معادن فرصتی است که می‌تواند راهگشای دانشگاه در تحقق برنامه‌های خود باشد، افزود: به‌عنوان مثال دریا، زیست فناوری دریایی، ساخت کشتی‌ها و تجهیزات موردنیاز شناورها، قطعات موردنیاز صنایع عظیم مستقر که از تأکید مقام معظم رهبری است، به‌تن‌هایی می‌تواند، عاملی برای رفع چالش‌های نه‌تن‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، بلکه دانشگاه‌ها کشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نهادی یکپارچه در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: اگر حتی یک بخش، استان یا واحد دانشگاهی دچار نقصان شود، قطعاً این افت در راندمان دانشگاه اثرگذار خواهد بود.

رازقی، افزایش ۲۵ درصدی تعداد دانشجویان برای نیمسال تحصیلی پیش‌رو و آینده به‌عنوان افق فعالیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دانست و به‌عنوان یک تعهد عملکردی معرفی کرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار