مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از پذیرش و آغاز به تحصیل اولین گروه دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 13 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، میثم صادقی ثانی در تشریح این خبر اظهار کرد: همزمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲، اولین گروه دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی شامل ۱۲ نفر (۴ پسر و ۸ دختر) در دانشکده پیراپزشکی مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تحصیل خود را آغاز کردند.

وی افزود: این دانشجویان با جدیدترین و بروزترین تجهیزات آموزشی و درمانی خریداری شده در حیطه فیزیوتراپی، آموزش خواهند دید، همچنین کتب مورد نیاز دانشجویان در رشته فیزیوتراپی، خریداری و دردسترس قرار گرفته است.

صادقی ثانی ادامه داد: پیش‌بینی شده برای رفع نیاز‌ها و ارتقاء آموزشی و بالینی، ۴ مرکز آموزشی درمانی فیزیوتراپی در شهرکرد دایر شود که ۲ مرکز فیزیوتراپی تخصصی در رشته‌های نورولوژی و قلب و ریه، ۲ مرکز توانبخشی جنرال، حوزه زنان، سرطان‌ها و مشکلات کف لگن در دست اقدام و اجراست.

وی تصریح کرد: هم اکنون گروه فیزیوتراپی با ۳ عضو هیئت علمی، آموزش دانشجویان را عهده دار است وبه زودی ۲ عضو هیئت علمی دیگر نیز در این رشته جذب خواهد شد.

صادقی ثانی گفت: این دانشجویان پس از ۴ سال با فراغت از تحصیل می‌توانند خدمات پیشگیری و درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی، قلبی ریوی، مغز و اعصاب و متابولیکی را به جامعه هدف ارائه کنند.

وی یادآور شد: پیگیری دریافت مجوز پذیرش دانشجویان در دوره دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاسیس این رشته در دانشگاه حاصل قریب به یک دهه تلاش همه همکاران دانشگاهی در ادوار مختلف و در حوزه‌های ریاستی، معاونتی، دانشکده‌ای، بیمارستانی و خارج از دانشگاهی بود، که قابل تقدیر و تشکر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار