دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از تایید صلاحیت هزار و ۱۲۶ نفر برای مجلس و ۱۰ نفر برای خبرگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 14 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، امیر فریدنیا در نشست خبری که امروز در سالن شماره دو شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هزار و 744 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ثبت نام کرده بودند، اظهارداشت: از این تعداد هزار و 126 نفر توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که 901 نفر مرد (88درصد) و 125 نفر زن (12درصد) هستند.

وی با اشاره به انصراف 51 نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده، بیان کرد: 59 درصد از داوطلبان در این مرحله تایید صلاحیت شده‌اند، همچنین 18 نفر عدم احراز یا عدم تایید صلاحیت شده‌اند که فرصت اعتراض دارند، بررسی صلاحیت‌ها تا اول اسفندماه نهایی و نفرات تاییده شده مشخص خواهند شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: از 28 نفر ثبت نام کننده، 11 نفر عدم تایید، 7 نفر انصراف و 10 نفر تایید صلاحیت شدند؛ 2 نفر از تایید شدگان به دیگر حوزه های انتخابیه تغییر حوزه دادند و 8 نفر باقی مانده از امروز تبلیغات خود را آغاز می‌کنند.

فریدنیا به جزئیات دیگری از جمله تعداد شعب اخذ رای، نحوه پاسخگویی به سوالات و شکایات، تعرفه‌های اخذ رای، امکانات تبلیغاتی، مناظرات کاندیداها و دوره های آموزشی اشاره کرد و افزود: 3562 شعبه ثابت و 984 شعبه سیار برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دو شماره 117 (کشوری) و 38598040 (دبیرخانه) برای پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات مردم عزیز در نظر گرفته شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات بیان کرد:بیش از 5 میلیون و 700 هزار تعرفه برای انتخابات مجلس و خبرگان تحویل گرفته شده است که به مدت 4 روز به شهرستان‌ها منتقل خواهد شد.

فریدنیا در خصوص امکانات تبلیغاتی گفت: لیست امکانات دستگاه های اجرایی طبق ماده 74 قانون انتخابات به نامزدها ارائه شده است. نامزدها می توانند برای عقد قرارداد به دستگاه های مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات خبرگان از 14 بهمن ماه، گفت: مناظرات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تا 29 بهمن به پایان می رسد. صدا و سیما مناظرات را در کانال‌های شهرستان ها و حوزه های انتخاباتی پخش خواهد کرد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی در پایان به برگزاری 11 دوره آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات اشاره کرد و گفت: این دوره ها تا آخر ماه جاری توسط فرمانداران و معاونین سیاسی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار