معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در استودیو انتخابات گفت: از زمان ثبت‌نام داوطلبین، کمیته برخورد با تخلفات مربوط به فضای مجازی در حوزه دادستانی مرکز خراسان رضوی تشکیل شده و مصوباتی را داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 28 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، فرزاد بهشتی صبح امروز چهارشنبه ۹ اسفند در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: از زمان ثبت‌نام داوطلبین تا الان کمیته برخورد با تخلفات مربوط به فضای مجازی در حوزه دادستانی مرکز استان تشکیل شده است که تا الان مصوباتی را درپی داشته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در این دوره از انتخابات، قانونگذار نوآوری‌های جدیدی را در حوزه‌هایی از جمله پیش‌ثبت‌نام‌ها، تایید صلاحیت‌ها، مهلت‌ مراجع قانونی برای بررسی صلاحیت داوطلبین و جرائم و تخلفات انتخاباتی در مجلس پیش‌بینی کرده بود.

وی ضمن اشاره به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: قانونگذار در دوره‌های گذشته انتخابات ممنوعیتی در استفاده از امکانات دولتی گذاشته بود و فضاهای مربوط به بخش خصوصی هم زیاد نبود.

بهشتی متذکر شد: اما در قانون انتخابات این دوره، ستاد ساماندهی تبلیغات در هر استان پیش‌بینی شد و دادستان مرکز استان به عنوان یکی از اعضای ستاد در آن حضور دارد که در این ستاد نحوه تبلیغات و اینکه امکانات دولتی با چه کیفیتی در اختیار تمامی نامزدها قرار بگیرد، مشخص می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: قانونگذار در قانون جدید، صلاحیت رسیدگی به برخی از اتهامات نامزدها را مستقیما در اختیار مرجع قضایی مراکز استان‌ها قرار داد و در همین راستا در دادسرای ناحیه ۲، شعبه ۲۱۴ را برای برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی مشخص کردیم.

وی افزود: در شهرستان‌ها نیز برای جرائمی که در صلاحیت حوزه قضایی شهرستان است در مرحله دادسرا و دادگاه شعب ویژه تشکیل شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار