رئیس انجمن راهیان نور گلستان گفت: مطمئن باشید که اثربخشی سفر راهیان نور بالاست و ما شاهد تغییر روحیه افراد پس از حضور در این سفر هستیم که این را می‌توان در نگاه سرشار از شوق این مسافران در بازدید از مناطق عملیاتی، حضور در پایگاه‌های شکاری و مشاهده قدرت نظامی ایران و حضور در مناطق مختص راهیان پیشرفت مشاهده کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 10 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، به مناسب فرارسیدن ۲۰ اسفندماه و نام‌گذاری آن به نام «راهیان نور» ایسنا گفت‌وگویی با رئیس انجمن راهیان نور استان داشته و نحوه آغاز این حرکت، اهداف و تاثیرات آن را جویا شدیم، آنچه می‌خوانید گفتگو با سرهنگ امیرهوشنگ کمیلی از راویان راهیان نور استان است.

این حرکت از چه زمانی آغاز شد؟

یکی دو سال پس از پایان جنگ و آغاز تفحص‌ها در مناطق عملیاتی تصمیم بر این شد در بعضی مناطق یادمان‌هایی جهت زیارت شهدا و بازدید از مناطق ساخته شود، از سال ۷۸ به بعد کاروان‌های راهیان نور پس از حضور ارزشمند رهبر انقلاب در مناطقی، چون دارخوین، شلمچه و هویزه به طور رسمی حرکت خود را آغاز کردند که در ابتدا خود رزمنده‌ها در این مناطق حضور پیدا کرده و پس از آن خانواده‌ها، مجموعه پایگاه‌ها، نیروی انتظامی، ارتش، محلات و ... راهی این سفر شدند.

الان تقریبا چهار سالی هم هست که در کنار سفر راهیان نور، راهیان پیشرفت نیز داریم که به بازدید از پالایشگاه‌ها، کارخانجات، فعالیت‌های صنعتی یا نیروگاه‌های برق و پتروشیمی پرداخته شده و پیشرفت‌های کشور به مردم نشان داده می‌شود تا توانایی‌های کشور توسط مردم به طور مستقیم رصد شود.

علت جاذبه و گیرایی این خاک چیست؟

ببینید همین که مردم پس از گذشت سی و اندی سال از جنگ هنوز هم عاشقانه علاقه‌مند به حضور در این مناطق هستند این نشان از گیرایی و جاذبه این مناطق دارد، این روز‌ها اگر شهیدی تفحص می‌شود فقط استخوان است که بازمی‌گردد و روی دست‌های مردم تشییع می‌شود، اما اعضای بدن این شهدا یعنی گوشت و پوست آنها، دست‌هایی که در این راه خدمت کرده و لب‌هایی که مدام ذکر خدا بر لب داشته در میان این خاک‌ها مخلوط شده و این جاذبه‌ای که اینجاست برای همین است؛ هنگامی که ما دست بر این خاک‌ها می‌کشیم گویی دست بیعت می‌دهیم با شهدایی که روزی در این جغرافیا برای دفاع از اسلام و وطن جنگیده‌اند.

وضعیت اعزام به مناطق در استان ما چگونه است؟

اعزام‌های ما در استان گلستان شکر خدا وسعت خوبی داشته و در شب‌های عید چیزی بالغ بر ۱۷۰ دستگاه از استان گلستان اعزام داریم. جالب اینجاست ما امسال سه اتوبوس از ناشنوایان را داشتیم که همراه با رابط در مناطق حضور پیدا کرده و فیض بردند، در بین این کاروان‌ها دانشجویان جامعةالمصطفی استان که از کشور‌های دیگر هستند نیز خواستار شرکت در این سفر معنوی هستند.

همچنین امسال تا به امروز ۴۵ دستگاه از دانشجویان، بالغ بر ۴۰ دستگاه از محلات و پایگاه‌های بسیج، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به مناطق غرب یعنی کرمانشاه و کردستان و جنوب یعنی استان خوزستان اعزام داشتیم که هنوز هم به علت متقاضی بالا و افزایش هزینه‌ها در حال سهمیه بندی ثبت نام کنندگان هستیم.

همان‌طور که دشمن با سرعت فراوان در حال کار کردن علیه نظام و مردم ماست ما نیز باید با همان سرعت فعالیت کرده و جلوی پیشروی آن را بگیریم، از متولیان امر درخواست دارم که با کاهش هزینه‌ها و تخصیص بودجه و اعتبارات در جهت حضور هر چه بیشتر هموطنان ما در این سفر گام بردارند، حقیقتا حیف است کسی به سبب وجود معذوریت‌های مالی از فیض عظیم حضور در این مناطق محروم شود و مطمئن باشید که اثربخشی آن بسیار بالاست و ما شاهد تغییر روحیه افراد پس از حضور در این سفر هستیم که این را می‌توان در نگاه سرشار از شوق این مسافران در بازدید از مناطق عملیاتی، حضور در پایگاه‌های شکاری و مشاهده قدرت نظامی ایران و حضور در مناطق مختص راهیان پیشرفت مشاهده کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار