معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه گلستان منطقه‌ای کشاورزی است، گفت: با توسعه این کشت و آموزش آن از سنین پایین به فرزندان، فرصتی برای کار گروهی و بالا بردن مهارت‌های زندگی برای آن‌ها فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 13 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، محسن قلی‌پور امروز (۲۳ اسفند ماه) در مراسم کاشت گیاهان دارویی که در دبستان شهید گرایلی هاشم‌آباد، با حضور مجتبی رستگار، معاون پرورشی آموزش و پرورش گرگان و معاون آموزش ابتدایی شهرستان گرگان و جمعی از دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد، با اشاره به تغییر سبک زندگی و مهارت‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی، گفت: از جمله هدف‌های این طرح، افزایش مهارت‌های زندگی کودکان مانند مسؤولیت‌پذیری و تفکر خلاق، بالا بردن هوش مالی و شغلی، کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و آشنایی دانش‌آموزان ابتدایی با مسیر کاشت داشت و برداشت گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به خواص و اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و با توجه به ظرفیت بالای مدارس، بیان کرد: در این طرح، باغچه‌های مدرسه برای کاشت و مراقبت از گیاهان دارویی به دانش‌آموزان واگذار شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه اجرای این طرح می‌تواند برای دانش‌آموزان و آینده آن‌ها دستاورد‌های خوب و چشمگیری داشته باشد، اظهار کرد: دانش‌آموزان ضمن پرورش گیاهان دارویی در مدرسه، احساس مسؤولیت‌پذیری و مراقبت کردن از محیط زیست را آموزش می‌بینند.

قلی‌پور با بیان اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان در چنین زمینه‌هایی، گفت: گلستان، منطقه‌ای کشاورزی است، با توسعه این کشت و آموزش آن از سنین پایین به فرزندان هم علم آن‌ها افزایش می‌یابد و هم فرصتی برای کار گروهی و تقسیم کار بین دانش‌آموزان و بالا بردن مهارت‌های زندگی برای آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش گرگان و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این شهرستان به ارائه مطالبی در زمینه اهمیت اجرای این طرح از سنین پایین برای دانش‌آموزان پرداخت و گیاهان دارویی توسط دانش‌آموزان در قسمتی از باغچه حیاط مدرسه کاشته شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار