معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه به تدریج وارد استان شده و تا روز چهارشنبه مهمان استان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 16 March 2024

معصومه نوروزی با اشاره به اینکه از اواسط وقت امروز موج بارشی موجود در استان تضعیف و اواخر وقت امروز از استان خارج می‌شود، اظهار کرد: برای روز یکشنبه بارشی برای استان نخواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: نفوذ تدریجی سامانه بارشی از مرز‌های غربی به کوهرنگ برای روز دوشنبه انتظار می‌رود که فراگیری این سامانه بارشی روز سه‌شنبه در همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، مناطق کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از لردگان، کیار و فارسان است اگر چه بارش‌ها در سطح استان خوب و در این راستا هشدار نارنجی صادر شده است.

نوروزی گفت: رگبار شدید باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقتی و لحظه‌ای، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات انتظار می‌رود، باتوجه به این شرایط احتمال رخداد بهمن، سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد که توصیه می‌شود با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش دید، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت و از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.

وی بیان کرد: تا روز چهارشنبه این موج بارشی در سطح استان فعال است و به تدریج از بعدازظهر روز چهارشنبه استان را ترک می‌کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بعد از خروج سامانه بارشی، برای روز‌های دوم و سوم فروردین‌ماه بارشی نخواهیم داشت گرچه در فصل بهار الگو‌ها تغییرپذیری زیادی دارند.

به گفته وی، در حال حاضر ارتفاع برف در منطقه کوهرنگ شش سانتی متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار