رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان روزه را آفتاب لطف و عنایت خداوند برشمرد و اظهار کرد: رمضان ماه رسیدن به بندگی خداوند و شکست شیطان درون خود است.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 19 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، حجت‌الاسلام سیدجواد محمدزاده دو ویژگی مهم ماه مبارک رمضان را روزه و قرآن عنوان کرد و افزود: انسان با توجه به این دو ویژگی مسیر سعادت را طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روزه ابزار بندگی خدا است، اظهار کرد: ماه رمضان ماه تمرین اطاعت و تسلیم در برابر پرودگار و طی کردن مسیر بندگی است؛ راهی که شیطان بعد از ۶ هزار سال عبادت نتوانست به آن دست پیدا کند و رانده شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان انجام ندادن مبطلات روزه از اذان صبح تا اذان مغرب را مبارزه انسان با شیطان درون خود عنوان کرد و ادامه داد: بهترین زمان برای خودشناسی و شکست نفس اماره ماه مبارک رمضان است.

محمد زاده با اشاره به اینکه قرآن ویژگی دوم ماه مهمانی خدا است، تصریح کرد: رمضان ماه نزول، تلاوت، قرائت و زندگی با قرآن است.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را با هدف هدایت انسان‌ها نازل کرده است، خاطرنشان کرد: تمام دستورات خداوند برای رسیدن به سعادت در این کتاب مقدس درج شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه توجه به قرآن و شناخت معارف قرآنی است، اذعان کرد: سه بخش حائز اهمیت در این شناخت شامل خود سازی، جامعه‌سازی و تمدن اسلامی است.

محمدزاده خودسازی را رسیدگی به امور و مراقبت از خود و خانواده معنا کرد و گفت: از مظاهر خودسازی می‌توان به اطعام و افطاری دادن و ایجاد صله رحم اشاره کرد.

وی در موضوع جامعه سازی به روزه داری تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: این هماهنگی جامعه را که تمامی افراد در یک بازه زمانی مثل ماه مبارک رمضان از خوردن و نوشیدن اجتناب می‌کنند در بخش دوم مربوط به شناخت معارف قرآن یعنی جامعه سازی قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان یکی از مظاهر تمدن اسلامی را که در ماه مبارک رمضان محقق می‌شود را وحدت عنوان کرد و ادامه داد: در این ماه بر سر سفره مهمانی خدا در بین همه اقشار وحدت ایجاد می‌شود.

محمدزاده شکوفایی روح انسان، تغییر و تحول و صیقل روح را در گرو روزه‌داری اعلام کرد و افزود: در روزه یک نقطه نهفته به معنای مسلک اجتماعی جهت به دست آوردن حال خوب و نشاط وجود دارد.

وی روزه را یک تمرین جمعی برشمرد و اظهار کرد: جمعی بودن این امر مهم سبب از بین رفتن قساوت قلب و ایجاد رقت قلب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان در آخر با بیان این نکته که هر فرد با روزه داری خود را در معرض آفتاب لطف و عنایت خدا قرار می‌دهد، ادامه داد: روزه تلالو نور خدا در قلب و جان انسان است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار