معاون جمعیت هلال احمر مازندران گفت: دو درصد بودجه عمرانی صرف مدیریت بحران خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، غلامرضا فخرایی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه امداد در فرمانداری شهرستان بابل با بیان اینکه دو درصد اعتبارات عمراین صرف مدیریت بحران می‌شود، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از زوشهای تسهیل در مدیریت بحران باید مورد توجه بیشتر مسولیا باید قرار بگیرد تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم وتسلیم بحران نشویم.
وی همچنین اظهار داشت: هرگونه اقدام صلح آمیز و آینده نگری که موجب کاهش آسیب پدیری شود در هرکشوری باید مورد توجه قرار گیرد.
فخرایی ادامه داد: اهداف پدافند غیرعامل کاهش سطوح آسیب پدیری، افزایش آستانه شکست، افزایش قابلیت مدیریت بحران، افزایش صریب امنیتی وایمنی کشور وکمک به حفظ آرامش عمومی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در موقع لزوم بتوان بحران را به خوبی مدیریت و آسیب را کاهش دهیم.
دبیر کارگروه امداد اظهار داشت: مدیریت بحران دارای چهار رکن اصلی کاهش خسارت، آمادگی، واکنش درست و بازسازی وعادی سازی سیستم جامعه به حالت عادی است که باید درست مدیریت شود و این امر مستلزم داشتن اطلاعات، کنترل توده‌های مردم، اعتبارات، فضای فیزیکی موجود وتجهیزات مورد نیاز است.
وی همچنین از ابزارهای راهبردی در پدافند غیرعامل کشور را تنظیم سناریوی وضعیت موجود عنوان کرد و افزود: کمبودها و کاستی‌ها باید مشخص شود تا توانمندی‌ها را بر اساس موجودی مشخص کنند و مازندران به علت همسایگی با پایتخت و قرار داشتن روی گسل زلزله باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشد زیرا خطا در زمان بحران غیرقابل‌توجیه خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار